G.E.N.G

nuffnang

Wednesday, July 5, 2017

Kembali berblogging

Terkejut rasanya tengok last post Januari 2015 bak hanggg..
Da la cerita tergantung pasal ke Jepun..
Ni semua gara-gara kisah hidup yang terlalu mencabar sepanjang 2015..

Stress kerja sampai kena nebulizer sebab aku semput kt sekolah..Tahun paling giler aku kat sekolah sebab handle 3 panitia terus sorang-sorang..sebabnya sekolah aku ni tak ramai manusia yg jadi cikgu..memang nak tak nak semua jadi ketua panitia dan aku yg paling malang sebab kena handle 3 panitia terus...hahahaha
Ni semua gara-gara KSSR yg memperkenalkan subjek2 baru seperti Reka bentuk dan teknologi, teknologi maklumat dan komunikasi dan sejarah..

Fail sejarah aku da hidupkan masa 2014..fail RBT & TMK aku hidupkan masa 2015..nampak tak besar jasa aku..hahaha..riak kejap..tu pun buat setakat yg aku mampu je la sebab aku pun kena handle panitia matematik dan LINUS..yg dua ni lagi sakit otak mikir..

Aku terlampau stress & penat sebab nazir ke JPN ntah yg nk dtg memantau perkembangan fail2 semua mak nenek ni la..org lain dtg mengadap paling2 pun 2 fail..aku bwk 4 fail..smpaikn org yg memantau tu pn tak caya aku buat 4 fail ni..hahaha..power tak???

Tahun 2015 mmg aku kerja gila2..mmg gila kerja sgt masa ni..hujung minggu buat tuisyen ngn budak2..tp berbayar la..hahaha..sape suruh korang request aku ajar hujung minggu..

Keluar kursus sahaja total lebih 30 hari aku keluar berkursus..boleh dikatakan setiap minggu tu ada je tugasan aku kena berkursus..once tak keluar, mmg rasa aneh sgt hidup..over tak? Hahaha..tp mmg hakikatnya begitu..

2015 ni jgk la tiba2 terkahwin..hahaha..bab yg ni 10 post pun tak cukup kalau nak cerita..dlm otak aku mmg xde pikir nak kahwin masa ni sebab aku mmg gila kerja masa ni..siap pikir nak sambung belajar lagi walaupun separuh mati penat kt sekolah..lepas tu, boleh pulak terkahwin..hahaha..

Midyear 2015 aku bertunang dgn syarat jgn sekat aku nak sambung belajar..hantaran nak bagi bpe pun aku x kisah janji aku dapat buat master..tu syarat aku ckp kt ibu aku..hahaha..senget tak sengetnya otak aku masa tu..kalau kat FB org lain kemain nak cari bakal imam ler..nak jadi makmum awak la..tp aku cari org yg tak sekat aku nak belajar je..hahaha..tp alhamdulillah suami aku byk bimbing aku yg suka buat keje giler ni..kalau sama2 suka buat keje giler ni bahaya..so, kena ada sorang yg tolong neutralkan balik..

Gedebuk gedebak gedebuk gedebak..aku pun daftar utk sambung master masa bulan September..giler tak giler kepala aku ni, aku daftar 3 subjek which bring 9 hours credit..kalau kau fulltime student xde hal..aku ni part time student..ngn keje sekolah melambak lagi..kejar dateline assignment lagi..and at the same time buat preparation utk kawen masa December..efisyen giler otak aku bahagi keje masa ni..

And December comes..30 minit lagi nak akad nikah, aku pulun hntr assignments..hahahaha..ni siyes giler..sehari sebelum nikah, aku struggle touch up semula assignment since ada penambahan dateline which is on the day aku akad nikah..hahaha..

Berjaga la malam sebelum aku nikah tu..sembap2 mata tak cukup rehat..mcm sia2 je aku ke spa segarkan bdn sehari sebelum tu..hahahaha..bila nak submit, server pulak problem..

Masa nikah, adik aku je make up aku..so, sambil dia make up, jari jemari aku struggle nak submit assignment tu..kalau amik mak andam ni, mau kena cepuk da sbb tak duduk diam masa make up..at last, berjaya jugak submit..terus touch up bagi siap make up aku sebab tok kadi da mae..

Kua bilik nak pergi dekat pelamin, aku berjalan macam lipas kudung..sampai ibu aku bisik suruh jalan perlahan sket..pengantin lain kemain jalan terkepi-kepit tersipu-sipu malu..kalau org tgk aku jalan masa tu mesti pikir aku ni gatal x sabar nak kawen..hahaha..hakikatnya, bdn aku da penat giler sbb byk mlm da aku brjaga pulun assignment..dah mmg tabiat aku bila setel assignment, aku akan bantai tido..

Ni ngam siap assignment, aku kena menikah pulak..hahahaha..celah mana la aku nak bantai tido..da la ni second time aku pakai contact lens..colek maskara pulak tu..selama aku pakai spec ni, mmg tak la nk pakai maskara..sekali berkelip mata, abes comot spec nnt..first time aku pakai dlu rasa x selesa sgt sbb aku punya rabun silau ni tinggi..contact lens ikut tahap kerabunan aku ni mahal regenyer..so, pakai contact lens utk rabun jauh je la..

Masa nak tunggu akad nikah, tangan aku gatal je nak gosok mata sebab x selesa ngn contact lens plus maskara lagi even da praktis pakai beberapa hari..gigih kan..hahaha..sedara incik somi ada rekod moment2 sebelum nak akad nikah dan selepas akad nikah..incik somi siap tanya aku nanges terharu ke pe lepas akad nikah tu..sbbnya nampak aku lap2 mata ngn tisu..hakikatnya, bini dia rimas ngn mata sendiri..hahaha..baru nak romantik suweet muweeet...

Next day is hari bersanding we olls..bersanding skali dgn adik tp dia nikah dlu lagi dari aku cuma buat majlis kecik2 lps dia nikah..mak andam make up muka aku dekat 2 jam kot..jenuh aku tadah muka..hasilnya memang aku suka..x sia2 aku bersabar tunggu make up siap..selama ni aku conteng2 muka aku pun x smpai 10 minit kot..

Ngam sebulan kawen, incik somi kena naik belon balik ke sabah sebab dia ngaja kt sana masa tu..masa ni sedih la jgk tp lg risau nak exam final sebenarnya..hahaha..jahat sungguh binimu ini..lepas kawen merayap sini sana..dari utara sampai selatan semenanjung we olls pergi..melawat sedara mara benornya..tambah aku still ada kelas kt U..menyimpang la sket jalan2..memang kisahnya jarang-jarang la dapat bukak buku nak study..

Flight incik somi tgh hari & paper aku kol 3 ptg..merempit aku bwk kete dari KLIA ke UM nak bg sampai on time..10 minit lg exam nak mula baru aku sampai..mengah weyh nak memanjat tangga lagi..

Dan bermulalah kisah suka duka lara we olls mengaharungi perkahwinan jarak jauh menyeberangi laut china selatan..dah xde dapan mata, baru reti nak rindu kt incik somi..padan muka ai..hahaha..

Sekian, pembuka bicara setelah lama jari tak menaip..patut letak tajuk Recap 2015..hahahaha..malas dah aku nak tukar balik..semoga aku rajin update la lepas ni..

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com