G.E.N.G

nuffnang

Wednesday, March 27, 2013

aku dirompak!!!

title entri tu memang benar sebenar-benarnya...
aku dirompak...

kat mana??
di rumah sewa aku...
ada barang hilang???
of course...bankrupt aku weyh...lesap 200++...nasib bek x bawak lari i/c, lesen, kat atm etc...
bila sedar kena rompak???
aku bangun tido pastu tup2 nampak ada satu jembalang berbaju serba hitam bertopi hijau x sampai 3 meter dari tempat aku tido...
da tu ko nampak la muka perompak tu???
sempat bertentang mata 2-3 saat tp syg aku x pkai spec + x nampak langsung spec tu ada dpn mata aku masa tu...x dpt tgk dgn jelas handsome sgt ke x muka perompak tu...
bila masa ko kena rompak ni???
lebih kurang sebulan yg lepas...24hb feb 2013 hari tu aku kena rompak...hewhewhew...

da lebih sebulan...
yup...da lebih sebulan pun tragedi hitam legam tu berlaku...
sebab dok bajet busy mengalahkan perdana menteri bekerja siang malam melunaskan tanggungjawab sebagai pelajar & guru pelatih menyebabkan blog ni seringkali terabai...
padahal bukan duduk kat pedalaman tahap 3 yang kena naik speedboat 3 jam + pajero on the road 6-7 jam pun yang susah sgt nak online...
saje menggedik malas tak tentu pasal...
org buat blog, aku pun nak buat jugak...
sudahnya blog ni x pasal2 jadi anak tiri aku....

back to the story...
lama sgt x menulis tu yg merapu memanjang...

sepanjang praktikum ni, aku dgn housemates yg lain mmg selalu tido lambat....
kadang2 tu bergilir2 tido...
sebabnya masing2 bertungkus-lumus nak siapkan RPH + ABM...
suma xmo kalah bila buat kerja...
kadang2 tu bangun kol 6 pagi still ada housemates yg tgh buat keje...
gigihkan??

tapi dah nak takdir tu, malam sebelum kejadian entah knpa kami semua mengantuk yg teramat sgt...
hujan pun lebat sgt malam tu...
perut pun tgh kenyang lagi...
hujan2 camni memang best utk tido...
jam kat dinding belum cecah pukul 12 tgh mlm lg suma da syahid tdo termasuklah aku...
padahal aku masa tu keje pun x siap lagi...
da la dgn tergugat tgk org sebelah da lena tdo...
macam mana aku nak buat keje kalau mata ni rasa macam digam xmo kasi bukak....
akhirnya aku menangkan tido dari buat keje...
tapi before tido, aku niat nak bangun awal dari kebiasaan sebab hajat nak buat keje dulu sebelum subuh tu...
memang selalunya aku akan terjaga...
tinggal nak ngan taknak je utk buat keje bila da celik tu....

dekat kol 5 pagi tu aku terjaga sendiri...
alarm pun x sempat bunyi lagi...
aku pun matikan dulu siap2 alarm tu xmo kaco member2 lain yg tgh tido...
aku pun terus capai buku untuk memulakan keje...
sebab malas nak gerak, aku buat keje pun atas tilam je...
capai mana2 keperluan semua dari keliling tilam je...

tiba-tiba...

|
|
|
|
|
|

aku rasakan seperti ada org yg tgh perhati aku dari tepi...
yes...memang betul sangkaan aku...
tapi bukan housemates aku yg tgh perhatikan aku tp si perompak durjana...
sempat 2-3 saat kami bertentang mata...
serba hitam dengan baju lengan pendek, seluar pendek paras lutut dan bertopi hijau...
kerana aku terlalu cemas, aku pun menjerit sekuat hati sambil mengetuk dinding (dinding kayu...kalau dinding batu mana ada efek bunyi kalau aku ketuk) macam org kna histeria.... 
"Keluar! Keluar! Keluar! keluar!"

housemates aku yg bangun cuma seorang...
yg lagi dua org kekal dlm selimut dek kerana takut mendengar jeritan aku di pg2 hari yg mcm org kena sampuk hantu tu....
yg da bgn tu pun x sempat bertentang mata macam aku...
cuma sempat tgk kelibat dari belakang shja...
aku pun bagitaw yg lain yg aku baru nampak perompak masuk rumah kami...

aku pun cepat2 cari barang-barang berharga milik aku...
handphone, ipod suma ada...
tapi sayang dompet aku da lesap...
seingat aku dlm tu ada dlm 200 ++ gak la...
duit2 tu suma aku plan nak wat isi minyak kete, nak bayar duit trip pegi kenyir, nak beli brg dpur, bla...bla..bla...
tapi mujur buku ASB aku dlm dompet tu x kena kebas...
I/C, lesen, kad ATM, kad ahli sana sini suma selamat...

member aku pun cuma hilang duit...
total kerugian dlm 400 +++
walaupun rugi byk, aku bersyukur kami semua tak diapa-apakan...
lebih2 lagi masa aku menjerit mcm kena histeria tu...
aku panik masa tu sebab aku nampak ada org lain dlm rmh...
plus masa tu spec pun aku x jumpe kat mana even spec tu sihat je dok depan mata aku masa kejadian...
mujur gk org tu x bwk senjata mcm pisau ke...parang ke...
da panik sgt...jerit tu je la yg mampu...
kalau ada gajah dpn mata pun x perasan agknya... *hiperbola sgt nih...*
nak bgn cari senjata nak wat bantai perompak tu mana aku berani dgn mata yg x nampak ni...
kalau aku jmpe spec masa tu mgkin ada keberanian sket kot nak bgn serang....
kot la kan....

ni antara pics yg sempat aku snap selepas kejadian...
haruslah selepas kejadian kan...
kalau semasa kejadian sempat nak rekod sana sini tu nampak sgt dramanya...

polis peronda yg dtg selepas kejadian

habis berselerak sebab perompak langgar almari tu...

diskusi ringkas dgn incik polis penyiasat...



incik polis suda mau pulang...
xdpt cari kesan cap jari katanya sebab hujan lebat mlm td...

lubang kiut tu la jadi laluan masuk si bedebah...
tangga dia cilok dari jiran sebelah

bukan besau sgt pun laluan tu...

ni la cermin yg ditanggal utk buat laluan masuk


aku pun xtaw camne si bedebah tu boleh masuk
sedangkan ada almari kat situ...


ni ABM member aku utk ajar PJ..ada tepi tgkp ni je...
mujur perompak tu x jmpe...


serta merta kteorg pindah dari rumah tu hari tu...
takut weyh...
da la aku sempat bertentang mata dgn perompak tu...
takut kteorg diapa2kan pasni sebab nampak muka dia...

owner rmh sewa tu pun boleh g tanya soalan 'bijak' kat kteorg...
"da tu x sempat la nak amik gambar perompak tu?"
hellooo...spec aku dpn mata pun aku x nampak inikan nak pegi cari kamera nak ajak perompak tu bergambar plak...
sabo je la wei....

hopefully kami semua selamat sampailah abes blaja hujung thn ni...

sekian liputan khas dari wartawan x bertauliah

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com