G.E.N.G

nuffnang

Thursday, April 19, 2012

atok kembali ke rahmatullah

lama sudah da x update blog ni...
busy sangat sem ni...

baru-baru ni, 13 april, atok kembali ke rahmatullah..
atok da sakit dekat setahun lebih...
arwah atok kena strok masa cuti tahun baru cina 2011...
sejak dia sakit, badan dia sangat kurus...
setiap kali balik jenguk atok, aku rasa sangat sayu tengok keadaan dia..

kalau dulu atok boleh lagi bawak moto pegi tengok sawit dia...
tolong org masak kenduri kahwin...
aku paling suka ayam masak merah yang atok masak...
setiap kali hari raya, tu antara menu wajib yang akan di masak...
makan dengan ketupat...memang masyuk sangat...
tapi sejak dia sakit, hari raya menu tu bukan atok lagi yang masak tapi ucu..

atok makan pun guna tiub...
makanan dia cuma susu formula...
tapi masa dia agak sihat, mampu jugak untuk makan makanan macam nasi ngan bubur...
tapi tu x lama sangat pun...

hari aku baru balik dari praktikum, ibu anta sms kat aku...
ibu pesan suruh baca yasin untuk atok sebab atok x sihat...
ibu pun cakap yang family aku akan balik ke kampung hari tu jugak...
hati aku rasa x tenteram...
bila aku bukak fb plak, husband cousin aku tulis status ada emergency kena balik johor...
masa tu dia dan family tgh bercuti kat terengganu...
hati aku makin x tenteram...
sampai la saat aku terima call dari abah bagitau yang atok baru sahaja meninggal dunia...

sedih...
aku x sempat nak tengok wajah atok untuk kali terakhirnya...
last aku jumpa atok pun masa cuti mid sem bulan 3 sebelum ni...
cousins aku pun ramai yang x sempat jumpa arwah...
aku harap atok tenang di sana...
semoga atok ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman...
amin....


hari raya terakhir kami bersama semasa atok still sihat...
atok yang duduk kat tgh berbaju biru dan bersongkok putih...

by : serangkai 1

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com