G.E.N.G

nuffnang

Thursday, September 19, 2013

mencari-cari powerbank yg hebat utk smartphone korang?

tora datang lg...
hahaha...


aku malas nak bg mukadimah panjang2...

aku tau kt sni ramai yg pakai smartphone...
x kira cap apa pun...


samsung ke...nokia ke...sony ke...htc ke...

pakai la cap apa pun...
yg pasti aku sure korang menghadapi masalah ngn penggunaan bateri...


nama je smartphone tp bab bateri mmg x ckup smart lg kot...

tahan lg bateri nokia 3310...
lg2 kalau korg jenis yg aktif men tenet kt hp...
amik gambar...edit gambar...men game...
suma tu keje2 perabih bateri la tu...


aku dulu pn mls jgk nak guna smartphone sbb mslh bateri ni la...

satu lg nak type sms kena tenung kt skrin...
kalau guna hp nokia torchlight tu x yah tgk skrin pun selamba blh reply sms...
tambah2 aku ni mmg ada penyakit sll lupa cas hp...
so, ble aku da beli je smartphone, aku terus usha cap2 powerbank yg bagus2...


byk jenis yg aku jumpa...

ad yang beza2 power bg setiap unit...
ad jugak yg jenis klon AAA katanya...
ad yg mahal ad yg murah...
seyes fenin jugak la nak pilih...


ad yg jenis baru cas sekali terus 'jalan' powerbank tu...

ad gk yg baru guna 3-4 kali terus da x power...


at last, aku jumpe satu cap ni...

nama cap powerbank ni ialah PINENG...


so far, aku mmg berpuas hati la guna powerbank cap ni...

but, korang kena hati2 membeli sebab ad jgk yg jual cap PINENG ni tp bukan original...
aku mmg ad jumpe pn version yg klon AAA cap PINENG ni...
harga pn mmg lg murah dari yg aku beli ni...


nak dptkan kat mana powerbank cap PINENG ni?

senang x senang, berbulan jugak aku mencuba utk dptkan stok...
hahaha...sebab pe?
sebab aku beli secara online...


aku tau pasal powerbank ni masa usha instagram la...

mula2 aku tgk blogger irine nadia guna...
pastu fynn jamal...nora danish...
gf adik aku pun guna...
suma bg review yg cambest gler je dgn powerbank ni...
so, aku try usha line kt fb penjual powerbank ni... -----> FB the faiz ibrahim


kt situ selalu dia announce sale...

seminggu skali dia akan open order...
order plak ikut batch sbb senang utk dia uruskan aduan kalau ada kerosakan or pape nnt...
da la bila dia open order je, kompem website dia jammed oiii...
bila da x jammed je, tau2 da out of stock...
hahaha...nanges oiiii T__T...


dari batch 16 aku cuba nasib utk beli...

at last batch 23 kalau x silap baru aku berjaya order...
order bukak kol 9 mlm tp dkt kol 12 baru aku berjaya masuk website dia sebab overload visitor gamaknye...
smpai nak tertido aku cuba masuk website tu utk order...
gigih gler kan??hahaha...
barang pun x yah tggu lama utk smpai...


kenapa aku suka powerbank ni?



1 - hp aku (sony xperia sola) boleh cas 5 kali + 1-2 kali ipod (ipod touch yg da bertahun gk usianya) guna powerbank ni...



2 - powerbank ni akan auto off ble da siap cas penuh...so, toksah risau terlebih cas ke hape...



3 - kaler yg sgt exclusive okay...aku amk yg kaler gold...



4 - ad skrin yg tnjk balance power yg tggl bpe dlm tu...



5 - kalau bateri hp kong tgh aku men sms or chatting ke, tak de la aku kena berpaut kt plug semata-mata nak cas hp sbb syg nak stop sms or chatting la konon2nyer...kikiki...sambil tgk tv pn blh cas...



6 - sesuai utk org2 pemalas cas hp mcm aku...lg2 ble nk travel jauh2...hahaha...



cuma satu je yg aku x suka...nak cas benda alah powerbank ni sampai penuh perlukan 14 jam utk bg dia betul2 power...

wakakaka...bapaks ler lama oiii....
tapi xpe la kan...bersusah2 dulu, bersenang2 kemudian...
cheewaahhh...
hahaha...


kalau nak order, usha FB dia dlu utk tau bila blh start order...

tp order bukan kat fb tau...korang kena masuk website dia.... ------> thefaizibrahim.com
kena order kt website bg senang utk wt invois pembelian korang...
sign up dulu pastu baru start membeli-belah...
pastikan masuk website on time mcm yg dia announce kt fb utk pastikan korg berjaya utk order...
kalau bukan hari yg dia wt sale tu, stock yg display kt website tu mmg tulis 0 bg elak korg keliru...

fully charged masa brg sampai...sukeee!!!

ni kabel usb yg diberi...kabel kiri utk kebanyakan smartphone...
yg belah kanan tu ada 3 plug len yg blh fit utk hp len...

barang smpai terus boleh guna sebab da siap cas penuh

siap ada 2 lubang usb...blh cas 2 hp serentak oiii!!!
yg tgh tu lubang utk cas powerbank ni &
bwh tu sbnrnya torchlight...
aku x pandai sgt nk hidupkan torchlight tu..
ad skill tekan menekan utk hidupkan dia...
hahahaha...

ni kepala plug cas powerbank...


pape hal usha ler kat website thefaizibrahim.com utk sebarang kemusykilan...

kikiki...


adios!!!

3 comments:

  1. Salam... saya pm Faiz ni x balas. nak tanya harga berapa eh? kalau tak keberatan bagi tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm...sorry lmbt reply...yg mcm sy pny ni rm150

      Delete
    2. cek kt sini http://www.thefaizibrahim.com.my/powerbank
      lg detail hrga setiap model =)

      Delete

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com