G.E.N.G

nuffnang

Tuesday, September 10, 2013

MAGIS - Ramlee Awang Murshid

oh yeah!!! 
lama giler gua meninggalkan blog ni...
hahaha...

seyes final semester ni memadatkan hidup aku dengan kerja...
actually aku ad lg keje yg tak sampai penamat lg..
tp gua mau kasi lapang sket dulu fikiran...

last aku meng'apdet'kan blog yg kudus ni ialah masa cuti semester aku sebelum ni...
lepas dari tu haremmm...
busy mengalahkan YB...wakakaka...
hiperbola sgt oiii...

busy2 aku pun, FB online sokmo...kikiki...
mau aku x online sebab info2 pasal class, assignment, thesis etc suma men info kat FB...
lebih jimat katanya...
tambah plak skrg ramai yg da guna smartphone...boleh online di mana2...
ok, fine la kan...
kalau x ikut teknologi, aku yg ketinggalan byk benda...

stop jap bebel2 suma ni...
main point utk entri aku skrg adalah pasal novel terbaru Ramlee Awang Murshid (RAM)...

aku memang peminat tegar novel2 karya RAM ni...
tambah plak incik PM kte bermurah hati nak bagi baucer buku...
tapi aku bukan guna baucer aku sbb aku mmg guna baucer tu utk beli kelengkapan aku utk mengajar...baik kan aku?? kikiki...
aku pun mula la sesi menge'pow' la dari adik laki aku...
katanya dia xtaw nak beli pe da ngn baucer tu...
masa tu ada lg dlm rm150 kalau x silap aku...

lelaki sejati betul adik aku sorang ni...
x pandai nk shopping2 ni...wakakaka...
kalau dpt kat aku mmg kejap je la abes alamatnya...
mula2nya dia mmg jual mahal xmo belanja aku...
aku request kat dia beli segala novel karya RAM yg dia jupe kt bookstore...
tp aku da listkan kt dia mana2 yg aku da ada...

dpt kakak yg cute cam aku ni bodek dia, mau dia x cair...
hahaha...perasan gler cute sgt konon2nyer...

tau2 je aku balik rumah, dia da beli novel2 yg aku request tu...
mmg I love you so much la...
hahaha...
kalau x belikan pn I tetap syg you la cuma dpt bonus extra sket sebab belikan seperti yg di'request oleh kakakmu ini...
sape x syg adik sendiri oiii...

*membebel lagi se'round'...haizzz*

buat peminat2 karya RAM ni, cepat2 like FB RAMFC
kat sana byk update2 pasal novel2 dia...
sebelum ni aku ad beli novel yg bertajuk 'Aku Bercerita' melalui FB RAMFC ni la...
siap dpt autograf oiii....
suka sgt!
mmg org yg the first in town ad novel tu masa tu kot...kikiki...kalau x over mmg bukan aku la kan...

secondly, aku beli novel igauan maut...
ni sebenarnya novel yg diulang cetak but ad limit pengeluaran...
novel ni karya dia dlm area thn 1995 kalau x silap aku...
zaman tu aku baru pandai membaca...novel2 ni x kenal lg...
aku cuma tau buku cerita sang kancil je masa tu...

now, ada lg novel yg terbaru bertajuk 'Magis'..
novel ni bakal publish dlm bulan oktober nanti...
atas faktor aku busy plus bookstore x byk kat sini, so aku pun tempah la jgk buku ni...
novel ni menggabungkan watak2 dalam novel2 dia sebelum ni...
ini mmg sgt ohsem sebab watak2 dlm novel sebelum ni mmg super ohsem sgt...

aku suka karya RAM ni sebab cte2 yg dia tulis ni bukanlah kisah jiwang leleh2 ni...
bukan kisah anak tan sri nak kawen ngn anak driver...
bukan kisah kena kahwin paksa...
bukan kisah cinta terhalang...bla...bla..bla....
aku suka karya RAM sebab cte dia jenis thriller...
plus tulisan RAM mmg byk bg info2 baru pada aku...

aku selalu ternanti2 bila ada pengarah kat malaysia ni nak pick one of his novel to become a movie...
asyik2 adaptasi novel je cte2 skrg ni...
so, why not bwk cte2 yg berbentuk thriller bagi ada kelainan kan?
kalaulah aku ni blaja under kos seni2 ni, mmg aku akan buat kot adaptasi novel RAM utk projek aku...
angan2 oiii...ko tu bakal cikgu....hahahaha...

ckup aku membebel setakat ni...
korang tgk la trailer bawah ni utk dptkan gambaran novel terbaru tu...
kalau korang memang follow novel RAM, korg blh faham flow trailer ni...



 

novel ni sudah ada di pasaran!!!
cepat dptkan skrg!!!

chiao!!
have a nice day!!!

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com