G.E.N.G

nuffnang

Friday, September 20, 2013

we were done with viva!!

viva???
pe dia viva?
perodua viva aku tau ler...

hahaha...
org suma dok nyebut viva sebagai pembentangan projek semester akhir...
so, gua pun follow je la...
kikiki...

seyes penat nak mengabeskan projek semester akhir ni...
jgn igt kami bakal2 cekgu cekgi ni xde kena wt thesis mcm bdk2 U jgk yerr...
mau x penat kalau mengumpul data ngn tulis report ni kteorg kena wt masa praktikum 3 bulan + internship 1 bulan...
mau x berkerut-kerut muka kat sekolah memikirkan projek + planning utk mengajar + observe oleh lecturer...

seyes muka aku mcm nk telan org sebab blh tahan stress jugak la...
gastrik pun mmg suka la melawat time aku stress gini...
hampir nk kecundang jgk la kat sekolah gara2 gastrik...
tp nasib bek mampu lg menggagahkn diri drive ke klinik lps sekolah...
sakit x sakit mmg aku kena drive sebab member praktikum xde lesen...
xkan aku nak call ambulans mintak pick up kt sekolah plak kan...
sarcastic sgt tu..hahaha...

praktikum ni satu benda best kalau aku ngaja tu x payah susah2 nk observe...
tp kalau x kena observe mana la nk tau aku pny skill ngaja tu bgs ke x...kikiki

pe je projek2 yg bakal cekgu cekgi ni buat?
kteorg kena design satu cara baru utk mengajar topik2 yg menjadi masalah students kteorg berdasarkan major masing2...
mcm aku ni major dlm maths...
so, projek aku mestilah utk design satu cara mengajar utk overcome masalah students aku...

yg sakitnya masa nak kumpul data...
aku kumpul data masa internship...
time internship pulak kena plan & laksana projek kat sekolah...
sorg satu projek lg bgs katanya...

ada 4 org termasuk aku yg semester akhir ni...
kteorg wt 3 projek sebab 1 projek kre join-venture je...



ha...ni la projek join-venture tu...
yg ni aku wat sama2 dgn clssmate aku yg merangkap osmet aku...
nampak mcm terer gle melukis kan??
padahal tgn gua kaku oiii bab lukis2 ni...mewarna baru blh bg kat aku...
tangan bese men kalkulator la konon2nyer...
actually kteorg pancarkan gambar ni guna LCD pastu trace dari bayang2..
agak seksa nak men'trace' sebab silau...nak dtg malam utk lukis, mungkin x ckup gigih lg kot nk wt camtu...kikiki + wayar extension bersambung2 oiii nak sampai ke tapak lukisan...nasib bek xde litar pintas + ni adalah toilet murid weyh...blh bayangkan x pencemaran bau yg terpaksa dihadapi??wakaka...tq kpd pekerja sekolah yg sentiasa pastikan kurangnya pencemaran bau tu...

dek kerana mural ni, ada jgk ckg2 len yg request utk lukiskan mural kat tmpt2 len...
mntk ampun mntak maap...bukan xmo buat tp kteorg kejar masa kumpul data thesis kami...
bab kumpul data mmg xde mslh sebab murid2 ngn ckg2 sekolah bg kerjasama dgn baik...

taip punya taip report thesis aku tu, tiba saat nak print tbe2 je report yg kua dari printer tu jadi ntah pape...
tulisan x kua abes...gambar jgn ckp la...sumanya missing in action...
aku pun cek la printer kot2 ada ink problem ke pe...
printer baik2 je...cuba print lg tp gagal...
ntah cmne tbe2 laptop aku not responding tbe2 pastu pooffff terpadam la micosoft word tu...

bila bukak balik tau2 report aku tu da lesap okay...
file tu still ada tapi content dlm tu mmg zero abes...
x tinggal sepatah pun dlm tu...
meraung la aku...penat2 aku taip...
lbh 40 pages hilang cmtu je...
mmg ohsem gle kan??

dlm masa 24 jam selepas kejadian tu aku siapkan semula report yg da melesap tu...
dlm 24 jam tu aku cuma tdo 2 jam je...lg 22 jam tu aku berjaga utk taip semula report...
kelas pn aku ponteng sebab pulun siapkan semula report aku...
kalau aku dtg pn, aku sure mmg aku mcm zombie dok dlm kls tu...
mujur gk la aku ada conteng2 dlu draf sebelum menaip...
aku pun cari la semula contengan2 tu...
nama pun contengan, tulisan pun macam hape ntah...
skt otak gle tgk tulisan sendiri sbb buruk sgt...hahaha...


1 - minyak angin sebab bdn aku mmg skt2 sebab x ckup rehat + duduk yg terlalu lama ngadap laptop
2 - contengan yg menyelamatkan aku even mendatangkan sakit otak jgk tgk tulisan sendiri...hahaha
3 - roti tu yg menyelamatkan aku dari gastrik sebab aku mmg xde nafsu lgsg nak makan...breakfast, lunch, dinner suma aku skip terus...tp hakikatnya roti tu da 3 hari expired...selambe je aku telan...da siap type semula baru aku sedar roti tu da expired...pedulik la janji gua x gastrik...hahaha
4 - berkoyan-koyan kertas terbazir sebab printer pulak buat hal masa nak print report yg aku baru type semula tu...
5 - finally siap jugak seport ni...aku rasa x puas ati jugak la sebab keje da buat lama tp aku kena buat semula dlm 24 jam...mmg all out otak aku bekerja utk recall balik pe yg aku da taip slm report yg melesap tu...

elok aku anta report ptg esoknya tu, barulah aku sedar aku ni lapar sebenarnya...
tp sebab penat teramat sgt, aku pun bantai tido dulu utk recover balik energy sbb x ckup tdo...
ble bgn tu mmg lapa yg teramat sgt...
mandi siap2 pastu terus zasss cari kedai makan...

otw nk ke kedai makan, tersangkut sama roadblock la pulak...
da ler aku x pakai seatbelt...nak pakai seatbelt trsangkut la plak masa aku tarik...
so, redha je la ngadap incik polis tu tanpa pakai seatbelt...
ntah cmne masa incik polis tu nak cek ada org wt hal kat blkg...
lari dari roadblock barangkali...aku mmg x toleh blkg pn...
so, incik polis tu dgn baik atinyer melepaskan aku & terus kejar org tu...

smpai kedai order kuew teow goreng...
pedas nak mampus...
aku mmg suka pedas2 ni tp perut aku yg super kosong ni mmg bahaya kalau makan pedas2 terlampau ni...
pedas x pedas dkt nak abes jgk la aku makan...
pedih tu jgn tanya la...
mmg masyuk oiii pedihnya perut ni terima pedas2 time tgh kosong gler2...

otw balik tu ntah cmne incik wira aku buat pasal la plak...
enjin tbe2 semput + bunyi mmg mcm ada benda berlaga dlm enjin...
stop kat tepi jap..ttp enjin jap...
alih2 xmo hidup la plak..
cuba punya cuba nasib bek mau hidup...
menggigihkan diri gak drive kete bwk balik dgn kelajuan 20-30 km/h je sebab kalau aku tambah lg speed mmg bunyi enjin tu lg menggila la...
lebih setengah jam baru smpai...padahal dlm 10-15 je da blh smpai sepatutnya...


rupa2nya problem pada pulley + throttle body...
tp tuka pulley je sbb throttle body tu x tuka pun blh je...
tuka pulley tu pun seratus lebih jugak melayang...

memang dugaan betul nak menghabiskan semester akhir ni...
at last, smpai jugak ke viva ni...
tp turn aku yg last skali...
dugaan jugak tu sbb aku x ske jd org last2 ni sbb mendatangkan nervous kat aku...
once da siap bentang tu mmg sgt lega oiiii...

bakal2 cekgu cekgi maths...

muka2 lega sebab da selamat bentang kajian masing2

the stage is ours...hahaha...

bersama one of my fav lecturer, hjh cik mek yam...ble jumpe je sll pesan jgn lupa invite dia kalau kawen...lecturer yg sgt sporting & memahami anak didik dia...
bergaya bersama osmet...muka2 lega 

one step closer to our graduation day!! congratulations to each of you!! done with viva!

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com