G.E.N.G

nuffnang

Thursday, December 27, 2012

pengembaraan menaiki kereta api : part 2

sape2 yg x baca lagi part 1, blh baca kat sini ------> PART 1

kita sambung bercerita lagi....

4# sekitar tahun 2010
masa ni aku da kat IPG...aku kena pergi latihan kat sekolah utk seminggu & aku pilih sekolah dkt rmh atok aku kat Johor...aku malas nak naik bas dari Terengganu sampai ke Kulai sebab x larat nak dok dlm bas lama-lama...kalau naik bas ada dlm 8 jam jugak la...masa ni bulan puasa..naik bas siang hari berjam-jam tu memang bukan pilihan aku la...nak naik trip mlm, aku x sampai ati nak mintak pak cik aku jemput subuh2 tgh org sahur tu...

so, aku pun decide utk naik bas sampai rmh aku and then the next day tu baru naik kereta api sampai ke Kulai...masa ni aku berdua dgn kwn aku, wahidah...trip kereta api dlm pukul 2.30...sebelum naik kereta api tu, da pergi solat jamak siap2...siap sembahyang tu, kteorg melencong kat satu jualan gudang dkt ngn area stesen kereta api tu...da nama pun shopping, mana reti nak sekejap...da la rambang mata xtaw nak pilih mana satu...tambah plak dgn harga murah...memang terleka gak la kteorg dlm ni...bila nak membayar tu, baru sedar da dkt ngn waktu utk kereta api tu sampai...

elok je turun dari kereta, kereta api pn sampai...lagi sekali, adegan explorace berlaku...kereta api bkn mcm bas blh nak tggu kita seminit dua...masa ni men naik je dulu gerabak mana-mana pun asalkan kteorg selamat ada dlm ni da...kteorg redah masuk kat dlm gerabak yg ada kafe...masa ni la pertama kali aku tgk rupa kafe dlm kereta api...tapi xde org meniaga sebab bulan puasa kot...

gerabak yg kteorg dpt ni mostly org cina...tahan kecur je la tgk diaorg makan minum dlm ni...kekekeke...abah da estimate kteorg smpai mana waktu berbuka nanti...siap bgtau pukul bpe bukak pose...kalau x silap aku masa ni kereta api berhenti kat kluang...dlm 10-15 minit gak berhenti kt sini...waktu ni da blh berbuka da...tp memandangkan kteorg je muslim dlm ni, was-was jugak nak teguk air sebab x yakin betul da azan...aku pun jenguk2 kat tingkap tgk org kat luar...aku nampak ada org tgh makan kt kedai makan dkt dgn kawasan tu...dgn yakinnya, aku baca doa & terus teguk air....kekeke...

5# sekitar 2011
cam bese, destinasi aku nak ke Kulai...tapi kali ni aku dari Ipoh...aku baru balik dari camping & family aku plak suma ada kat Kulai masa ni....so, aku pun decide utk naik kereta api je sebab tiket lagi murah sket dari tiket bas...lagipun, kalau naik bas, sah-sah aku kena turun kat JB...jauh gak nanti abah aku nak dtg jemput...kalau naik kereta api ni dekat sket nak dtg jemput...x smpai setengah jam da blh sampai...

aku dari Ipoh dlm pukul 11 pagi...aku berdua ngn member turun kat Kulai...disebabkan member aku tu lelaki, aku pun xde modal nak berborak dgn dia...so, kteorg wat hal masing-masing je...aku just dgr lagu kat hp & perut raksasa aku ni asyik mintak makanan je...jap2 aku tido pastu bila bgn je meronta-ronta nak makanan...member aku tu pun sampai pelik aku asyik makan je...pantang ada org lalu lalang jual makanan, kompem aku beli...padahal sebelum naik tu aku da beli da makanan siap2...da aku lapa, xkan nak tahan...kang gastrik dlm kereta api ni sape nak jawab...x pasal2 jadi drama swasta plak...buat drama dlm kereta api ni bukan dpt royalti dari sape2 pun...hehehe...

aku naik train kelas ekonomi...yg best train kali ni ada tv dpn aku...masa tu ntah cte pe ntah dok main kat tv tu...aku rasa cte ni cte zaman awal 90-an sebab kaler dia x bpe cantik sgt...aku bgn tido bgn tido, ada dkt 3 kali gak cte tu dok ulang...agknya campur ngn aku tido agaknya ada 4-5 kali cte tu dok ulang...xkan nak request pasang tv3 plak kan...line hp pun jap2 dpt jap2 x...inikan nak pasang tv3 plak...dlm mimpi je la...

dlm kol 9 tu aku pun selamat sampai kat kulai...beg aku memang berat masa ni sebab baju aku byk yg basah sebab masa camping selalu hujan + byk wat aktiviti air...ibu aku x percaya aku larat mengangkut beg yg berat ni naik kereta api...hehehe..xkan aku nak suruh member aku tu angkat plak...bukannya dia sehelai sepinggang je naik kereta api tu...aku pun bukannya x ckup kudrat nak angkat...selera makan macam raksasa, angkat barang pun mestilah gagah mcm the hulk kan...hehehe...free2 kena lecture angkat beg berat2 tu...ibu cakap org perempuan bkn elok sgt agkat brg berat2...
nasihat diterima...roger and out....

to be continued to part 3...

part 1

by : serangkai 1

1 comment:

  1. An interesting discussion is definitely worth comment. I believe that you should write
    more about this topic, it might not be a taboo subject but typically folks don't speak about these subjects. To the next! Many thanks!!

    my web-site iphone 5 launch date

    ReplyDelete

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com