G.E.N.G

nuffnang

Wednesday, June 19, 2013

Masalah jiwa

arghhhhh...
setelah bersenang-lenang bercuti kat rumah, da sampai masa kena balik kampus semula...
chill la...semester akhir da kan...
hahaha...

di kala rasa malas nak packing barang utk balik, aku pun cuba la sedapkan hati...
"xpe...semester last da ni...pasni da blh keje..."

xdenya hati aku tenang free2 camtu je...
makin gundah gulana ada la...
da memang menjadi tabiat aku kalau malam last aku kt rmh je mesti perasaan malas utk balik ke kampus tu membuak-buak...

mau x mls kalau kena travel hampir 6 jam utk smpai ke kampus...
bukannya dekat...
kna gerak pagi sebab blh smpai awl & rehatkan bdn sebelum nk ke kelas keesokkannya..
nk kena berjauhan dgn family...
kena tggu cuti pnjg plak la baru balik utk makan masakan ibu...
nasib baik buah hati pengarang jantung pun bkn tggl sini...
klu x, bertambah2 lg keberatan hati ni...hahaha

aku x keseorangan utk drive balik kali ni...
tp utk lebih kurang 2 jam pertama tu, aku drive sorang2 la sebab baru nak pick up member kat kuantan...
aku memang xde masalah utk drive sorang2 selagi hari masih siang...
kalau da malam tu blh je nak drive tp aku problem dgn silau...
satu lagi selalu bayangan cte2 hantu bila drive sorang2 je mesti ada penumpang kat seat blkg smpai tkt nak tgk cermin...
hahaha...teruk kan??
masa tgk cte2 seram tu mmg berani je tp bila kena brhadapan dgn situasi mcm dlm cte tu je mula la bayangan2 liar tu menggangu...

bila da selamat pick up member, aku pun x tggu lama kat kuantan tu sebab aku punya schedule perjalanan da lari sket...
teruskan perjalanan tanpa bantuan GPS sebab aku da familiar dgn jalan utk balik ke kampus since aku study kat area sini sejak dari form 4 lg...
abes SPM pn sambung study kawasan yg sama...
so, mmg da hafal la jalan tu...

tapi ntah pe yg malang sgt pagi tu, aku pun xtaw pe pasal aku blh x nampak susur keluar utk ke kemaman...padahal signboard mmg terpacak da...
x pasal2 aku masuk ke kawasan perindustrian Gebeng, kuantan...
yg tu aku x kisah sgt sebab mmg ada jalan utk ke terengganu melalui gebeng tu...
tp yg buat aku heran tu, batu jalan asyik dok bgtau jarak ke KL & bukan terengganu...
dalam heran x heran tu, aku xde plak nak pegi patah balik ke hape...
x pasal2 aku termasuk balik jalan yg aku da lalu lebih kurang setengah jam yg lps...
hah! sah aku salah jalan rupanya....

pembaziran petrol sungguh la...
kalau blh refill dgn air xpe la kan...
aku drive balik ikut jalan tu & lebih alert bila nmpk susur keluar...
selamat masuk kemaman...
lari lagi schedule...haizzz....

sebab da lari schedule, aku pun decide utk stop kat pantai kemasik kat area kerteh...
lepak2 makan nasi lemak air tgn ibu...main2 air sket...longgar2kn urat sket pastu baru sambung balik travel...
dgn penuh berkeyakinannya, aku bg signal ke kiri & drive like a boss...hahaha...
sampai la munculnya satu signboard ni...

"kuantan 79 km"

hah!apekah!
salah jalan lagi...aduila...
hahaha...

mmg masalah jiwa betol la...
punya la xnk balik kampus semula...
macam bdk baru masuk drjh satu yg xnk mak ayah dia tggl dia kat sekolah...

elok2 aku patut blh sampai lps asar...
tapi sebab sampai 2 kali aku salah jalan, lps magrib gak la baru smpai kt bumi kuala terengganu ni...
hahaha...
ntah bpe jam delay dari schedule aku...
abes sengal2 satu badan...
call ibu utk inform da smpai...
konon2 nak ngadu la aku sesat smpai 2 kali tp percuma je kena gelak...
hahaha...
mau x kena gelak kalau da dekat 7 tahun dok lalu jln yg sama tp still boleh sesat lagi...

housemate pun sampai tegur aku mcm sunburn je...
mau x sunburn kalau lama gler aku kena drive hari ni...
tgkp kete aku mana ada tinted nak cover cahaya matahari ni...
sunblock pun aku x tepek kat muka...

semoga semester akhir ni berjalan dgn lancar...
kena sibukkan diri bagi x rasa terlalu lama nak habiskan 5 bulan terakhir pengajian ni...

yeay!!!
da nak abes degree!!!

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com