G.E.N.G

nuffnang

Friday, October 4, 2013

penantian 5 tahun setengah

yes, I am a future maths teacher...
5 tahun setengah menuntut ilmu utk jadi guru...
secara jujurnya, mmg ni bukan kerjaya pilihan aku...

tapi minat boleh dipupuk kalau kena pada caranya...
lama2 minat utk jadi cekgi ni pun ada dalam diri...
minat tu makin datang sebab aku sukakan bdk2...

5 tahun setengah bukan tempoh masa yg kejap bagi aku...
tambah plak sekolah menengah aku yg terakhir sebelah je dgn IPG aku ni ha...
maknanya, aku bertapa kat sini lebih kurang 7 tahun setengah cik kak oiii...
x ker lama tu...

macam2 yg aku dpt belajar sepanjang 5 tahun setengah kat sini...
belajar uruskan hidup sendiri...
belajar kenal kawan yg sebenar...
belajar utk jadi seorg guru yg baik...
belajar utk sentiasa kuat semangat utk menghadapi cabaran...
dan mcm2 lg la...
yg paling penting, aku dpt blaja byk ragam manusia sepanjang kat sini...

sepanjang aku berada kat sini, byk da perkara2 yg memberikan kenangan manis dan kenangan pahit kepada aku...
kenangan manis tu aku akan simpan dlm ingatan sampai bila-bila...
kenangan pahit tu plak, aku harap biarlah kenangan tu terkubur kt sini je...

video bawah ni adalah antara kenangan manis sepanjang aku kat sini...
masa ni zaman foundation lg...
utk paper bm, kteorg kena pentaskan sebuah drama...x igt pe tema dia masa tu...
skrip drama ni pun da dirombak beberapa kali jgk la...
at last, kelas kteorg berjaya dpt first place masa tu...
hahaha...hepi gler masa tu...

kalau hebat, cari aku mana satu dalam video tu...
hahahaha...


No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com