G.E.N.G

nuffnang

Saturday, October 26, 2013

review : insidious chapter 2

seronok pulak keje2 tulis review ni...kihkihkih...

aku memang suka menonton filem tp xde la peminat tegar sgt...
tambah plak tempat study aku ni bapak ler jauhnya ngn wayang...
paling2 pun 2 jam gak nek kete...
kalau cte tu betul2 best smpai buat aku teruja nk tgk, baru aku nekad pg tgk...
kalau x, aku wt ler keje2 haram men'download' cte2 tersebut...wakakaka...

memang feveret aku tgk cte genre seram, thriller & aksi...
kartun pun feveret aku jugak...mihmihmih...
kurang sket bab2 cte jiwang2 nih...
tp pernah gak terlayan cte jiwang kat wayang...
menyesal rasa tgk sebab aku xdpt menghayati cte tu mcm org len keliling aku...
org len siap nangis konon2nyer tacing tp aku blh xde feel plak...hahaha...

cte ni aku kasi 7/10 sebab berjaya bg feel seram kat aku...
jap2 bikin terkejut...
dari awal smpai nak abes suspens je memanjang...
da la masa ni aku pg tgk sorg2..
nk terkejut ke, takut ke hape mmg hadap sorg2 la...
da ler masa nak beli tiket tu blh plak yg jual tiket tu tny aku cmni...
"tgk sorg2 je ke? berani ke ni..."
grrrr...berani dia mempersenda aku cmtu...hahaha
aku pun dgn muka confident jwb blk, "ye, sorg je,"...tambah dgn senyum sinis sebab main2kn aku cmtu...hahaha
kang klu ajak tgk skali jadi cte len plak pasni...

sebelum movie ni, da kua part 1 dlm thn 2010 klu x silap aku...
tp masa tu x tgk pn kat wayang sebab xtaw pn kewujudan cte ni...hahaha...
bila tgk iklan da kua yg chapter 2, makanya aku pun gunakan khidmat pak cik google utk cari chapter 1 cte ni...
insidious chapter 2 ni byk berkait dgn cte sebelumnya ni...

cte ni mengisahkan tentang sorang ayah & anak lelaki sulung dia yg ada satu kebolehan iaitu boleh masuk & berkomunikasi dgn alam roh apabila tido...
bunyi pun cm mengarut kan...hahaha...
nama pun movie...kte tgk santai2 suda...jgn ler amk serius sgt...
tp seriuosly yg chapter 2 ni agak berbelit jugak cte nye sebab nak merungkaikan masalah roh len yg da ganggu si ayah masa dlm mimpi dia...
tambah plak ada kaitan dengan cte yg sebelum ni...

lps tgk cte ni, x memasal aku makin seram dgn walker baby yg siap ada music tu ha...
dlu masa adik aku kecik lg, ibu cte dia pernah dgr walker tu berjalan2 dlm rmh tgh2 mlm...
ibu aku bgn ler pergi cek tgk adik aku tu x tdo lg ke or ada org yg main walker tu...
alih2 walker tu molek je tersimpan bawah kerusi kat ruang tamu...
bila tgk cte ni pun pesen cmtu gak...
walker baby dlm cte ni selalu gerak sendiri...
tambah plak walker tu ada music...jap2 je walker tu memekak x pasal2...
mmg walker jenis bermusic cmni aku banned dari ada dlm rmh pasni...hahaha...

pernah tgk cte hantu kak limah?
dlm cte tu, si kak limah dok nyanyi lagu enjit2 semut bg feel seram konon2nyer...
dlm cte ni plak, dia nyanyi lagu row row your boat...
suara tukang nyanyi tu blh thn seram kalau dgr tgh2 mlm...hahaha...




oh ye...pengarah cte ni James Wan...
rakyat Malaysia tp bermastautin kt luar negara...
dia juga pengarah cte Saw ngn paranormal activity...
mmg pesen suka direct cte seram dia ni...
lagi satu pesen suka wat cte ada byk2 siri mcm Saw ngn Paranormal activity tu ha...
ending cte ni pun macam bakal ada insidious chapter 3 pulak...
hahaha...
sorry ler mok cik da reveal ending dia cmne...

tp, kalau korang da tgk yg chapter 1, korang akan paham part2 yg tergantung sebelum ni...
even ending dia cmtu, at least terjawab gak persoalan2 dlm cte ni...
tp kalau terus terjah yg chapter 2, mungkin frust sket sebab ending mcm ada sequel pasni...
hahaha...
jahat kan da reveal ending cte awal2...
overall aku suka cte ni sebab jln cte dia len sket dari cte2 seram yg pernah aku tgk...
bab2 suspens pun dari awal smpai abes ada...
aku tgk pun x sempat nak ngantuk...hahaha
aku pernah kot ada sejarah trtdo masa tgk wayang sebab cte tu bapak ler boring...
aku tgk pun sebab member yg beria ajak aku tgk...
cte pe??
harry potter yg last tu...
hahaha...
aku x minat la harry potter...
aku tggu narnia kua siri baru pasni...



beku sampai cramp tgn aku dok dlm wayang...
hahaha...
lupa pulak bawak sweater...
nasib bek bwk kete auto...
xde la terseksa sgt jiwa dan raga nak men tukar2 gear...
kihkihkih...

selamat menonton!

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com