G.E.N.G

nuffnang

Saturday, July 19, 2014

new boyfriend

setelah pelbagai usaha yang dijalankan, akhirnya aku berjaya menjalinkan hubungan dengan boyfriend baru aku...
banyak halangan kena hadapi barulah kteorg dapat bersama...

meet my new super duper awesome and cuteness overloaded....
hehehe...hiperbola sangat...


planning asal aku nak beli persona SV kaler electric blue sebenarnya...
aku prefer persona sebab ruang penumpang yg luas + bonet yang besar...
tapi sebelum tu, aku ada gak mintak nasihat ramai member2 yang da lama pakai kete...
mostly x setuju aku amik persona atas faktor penggunaan petrol yg besar, selalu ada problem dgn tingkap & enjin & xde servis percuma & waranti 3 tahun...
ramai yang aku tanya bagi 3 sebab tu...
orang yang tolong carikan contact salesman proton pun suggestkan aku xyah beli persona tapi amik myvi...

berbelah bagi betul aku masa tu...
harga pun lebih kurang cuma berbeza cc ngn saiz je...
so, aku pun surf tenet...bukak website perodua sebab nak intai2 myvi...
skalinya perodua baru keluarkan 2 kaler baru untuk model myvi iaitu pink & hijau cam boyfriend aku ni...
siap ada promotion pulak untuk graduan yang da abes belajar kurang dari setahun...
kaler pink memang bukan feveret aku...so, aku pun merisik la si myvi hijau ni...

usha harga...payment bulanan...design kereta...
aku pun pinang la boyfriend aku ni melalui org tengah yg menjodohkan kami yakni salesman perodua yg member aku kenalkan...

salesman ni wt keje cepat...
aku bagitau nk guna kete cepat sbb nak memudahkan aku pergi keje @ outstation mana2 nnt...
outstation la sgt...hahaha...setakat ni dalam lingkungan 20km je pun aku outstation...
dalam 2 minggu, segala urusan booking selesai...

tapi, alkisahnya nak pergi sign agreement ni yg macam hape je rasa...
aku buat loan kete dengan bank islam...
bila bank panggil nak sign agreement tu aku pikir boleh sign kat mana2 cawangan yg terdekat...
rupa2nya ada cawangan tertentu je yang uruskan loan kereta ni...
so, aku kena ke KL untuk sign agreement ni...

dengan bajet macam yakin gler je tau lokasi bank tu kat mana, aku ngn member pun amik LRT turun kt SOGO sebab cekgu cekgi sekolah kata bank islam tu dekat dgn SOGO...
bila da sampai tu, bayang bank pun x nampak...tanya org sana sini pun masing2 bagi arah yang berbeza...
call bank untuk tau lokasi...skali dia bagi pelan tu macam aku ni tengah drive kete je...padahal tengah berjalan kaki kot...
lastly, kteorg tahan teksi...driver teksi ni pulak macam blur2 jugak arah nak ke bank tu...
masa ni ada lagi setengah jam je sebelum bank tutup...
aku pun nekad call bank mintak pegawai nak tu bercakap sendiri dengan driver teksi tu...
siap mintak pegawai bank tu tunggu aku lagi...hahaha...
aku sampai kat bank tu memang waktu kecederaan btol...lagi 2-3 minit nak tutup waktu bekerja bank tu kot...

nasib baik la dorg nak terima lagi customer yang datang memang betul2 last minit ni...
setel buat bayaran & sign agreement semua, kteorg pun cari teksi untuk pergi balik stesen LRT tadi...
kemain susah nak dapat teksi...
so, kteorg pun menapak la pegi stesen LRT tu semula...
padahal elok keluar dari bank tu ada satu stesen LRT x jauh dari situ...
tapi xtaw la knpa kteorg x pergi je stesen tu tapi nak jugak pergi berjalan kaki yg super duper jauh ke stesen LRT kat SOGO tu...
otak da jammed sebab penat sangat barangkali...

asalnya aku x payah bagi hantaran kat bank sebab freshie graduate konon2nyer...
tapi disebabkan aku da keje...
keje ngn gomen pulak tu...sah2 keje tetap...
bank xmo bagi 100% full loan...
kena jugak hantaran dalam 1900++...
salesman xdpt nak mark up harga boyfriend aku lebih2 sebab model myvi aku ni model yg latest...
so, tggu la gaji aku yg sedebuk 2 bulan gaji tu baru pegi masuk meminang boyfriend aku...

da 2 bulan lebih jugak la aku bercinta dengan boyfriend baru aku ni...
so far, aku memang puas hati dengan boyfriend baru aku ni...
full tank dalam RM70...ngam2 untuk pergi balik dari rumah aku kat Damansara ke rumah atok aku kat Kulai, Johor...
drive pun selesa je...
sound radio kete ni pun best...boleh link bluetooth hp...nak main lagu dari hp pun boleh...kalau xde earphone pun xde hal nak jawab call...yang pastinya speaker kereta tu akan ganti speaker hp korang...kalau rasa nak bermanja-manja or berjiwang-jiwangan masa call & nak link hp dgn radio kereta, make sure korang drive sorang2 la...kalau x, muntah hijau penumpang korang nanti...hahaha....
kalau tersangkut dalam traffic jammed, memang giler2 aku karaoke sorang2 dalam kete...hahaha...



posing da macam menang kereta masa konvo je...hahaha...

so, this is my new boyfriend a.k.a shrek @ mr hulk...hahaha....

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com