G.E.N.G

nuffnang

Sunday, July 20, 2014

order makanan secara online

semalam yakni hari sabtu bersamaan 19 julai 2014...

kalau ikut planning asal weekend ni aku x balik berbuka puasa kat rumah sebab ada majlis berbuka puasa kat sekolah hr jumaat tu...
nak drive malam jauh2 memang aku x mampu dek kerana problem silau yang terlampau...
tunggu la aku da wat spec baru nanti...memang xde hal punya la...hahaha...x pasal2...
tambah aku ada banyak homework anak2 aku yg nk kena disemak sebelum start bercuti...
maka bertapalah aku kat rumah sewa ni tengok kipas berpusing...

sebenarnya aku planning nak berbuka kat outdoor macam zaman aku blaja kat terengganu dulu...
bukak puasa tepi pantai batu buruk...kat dataran shahbandar...
makan ramai2...memang best...
tapi kalau da dok dekat damansara ni celah mana nak jumpa pantai, kan?




ni suasana masa berbuka puasa kat dataran shahbandar, kuala terengganu...picnic style...best!!


gigih nak berselfie selpah...masa ni penggunaan monopod x berleluasa lagi...sandarkan hp pada handbag je...sebab tu muka masing-masing macam menunduk sket...

back to the story...
campak balik sangat gambar...rinduuuu....

memandangkan tinggal bertiga je kat rumah weekend ni, aku igt nak merayap bukak puasa kat mana2 masjid...
malas nak masak benornyer....hahaha...
ni pun gara2 sembang dengan cikgu sekolah aku yang suggest beberapa masjid yang selalu hidang makanan best2 untuk berbuka...
tamak haloba sgt...dengar je terus rasa macam nak pergi...hahaha...

tapi sorang osmet injured pulak...terseliuh kakinya...makanya kena berbuka dekat rumah je...
xkan nak tinggal osmet berbuka sorg2 kat rumah...

hari jumaat tu pulak before balik sekolah ada promoter dominos promote utk beli voucher dgn harga rm20...dominos ni pulak memang sekangkang kera je dari sekolah...mmg selalu dpt promotion...
voucher tu pulak memang kaw2 punya promotion...
tapi sebab aku busy masa tu, so, aku x bpe nak layan sgt la...
ada sorang cikgu ni nak beli tapi mcm berbelah bagi jugak...so, dia ajak aku share je dgn dia...
aku pun on je la...

disebabkan kepala aku da setting awal2 memang xmo masak, maka dengan itu memang badan aku jadi double triple malas nak memasak...
so, redeem je la voucher yang aku beli tu...
da nama pun mood tgh bermalas-malasan, nak drive ke dominos tu pun lagi la aku malas walaupun x jauh mana...tambah dengan traffic jammed pulak...lagi la aku malas...
memang malas teruk betul sebab nak call untuk order pun malas...serius xde mood langsung nak bercakap...
jadinya, aku bukak je website dominos tu utk order...hahaha...

register...cek address tengok sampai ke x delivery ke tempat aku...
memandangkan delivery sampai ke tempat aku, terus la aku buat pesanan...
padahal dalam ati ragu2 jugak...ntah sampai ke tidak pizza aku tu nanti...
ye la kan...tu je satu2nya sumber makanan yg aku ada untuk berbuka...hahaha...
yang paling x boleh blah tu, aku siap gugel story mory orang lain yang da pernah guna service ni...
hahaha...serius noob gler rasa...

rupa2nya kita siap boleh track pizza kita order tu da smpai proses mana...
kira macam nak track parcel poslaju tu...


masa ni dalam kol 4 lebih...aku mntk delivery time 6.30...masa ni satus order aku stage 1...


da dekat kol 5 tu aku track pizza aku...da masuk stage 2 rupa2nya...tengah siap2kan bahan pizza da...

alih2 dalam kol 6 petang, ada orang dok ketuk pintu grill...dalam ati aku budak delivery pizza da sampai ke...kuang asam btol x reti bagi salam...skali bukak pintu rupa2nya india daaa...hahaha...patut pun dia x bagi salam...

awal bebenor sampainya...bukak pose 7.30...sejuk pizza aku...hahaha...
tau gini aku mintak delivery time 7.15...
lepas ni boleh try order lagi bila penyakit malas berganda ni datang lagi...
gumuks secara x sehat nanti kalau amalkan selalu...


lepas budak delivery tu balik, aku try la track balik status pizza aku...
kat tracker tu pizza aku tgh nak prepare utk delivery...walhal da slmt sampai da pun...
siap call aku lagi untuk pengesahan da sampai atau x pizza dorang...

penyakit malas masak please jangan datang selalu...abes kempis poket gua ini macam...
hahaha....


set berbuka puasa masa tengah malas..alas pun x sempat nak cari...
hahaha...

selamat menunaikan ibadah puasa!

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com