G.E.N.G

nuffnang

Monday, January 31, 2011

happy chinese new year!!!

cuti datang lagi!!!
seminggu cuti tp keje ttp x miss la...
yg wat aku skt ati ngn cuti ni aku kna balik lewat...
lewat bkn sebab pe ad xtvt best2 pn...
lewat sebab TIKET ABES!!!!
stress btol r...da free2 je melepas cuti sehari memandangkan hari last tu bkn aku ada class pn...
x pasal2 kena memerap dlm bilik seharian...tension btol...

da la sunyi nk mampos...
naseb bek la bkn tggl aku sorg je kt level aku...
x pasal2 je lagu akon-lonely tu jd theme song aku mlm ni...
bercakap pn ngn brg2 kt bilik aku...
klu org len tgk da mcm org sewel je aku ni... 


 
tbe hari2 yg ditunggu nk blk...
28/01/2011
pg2 hari lagi da bla dr hostel...
isi perut dlu b4 bertolak..

bas: sp bumi double decker
masa: 9.30 a.m.

gle laju la bas ni...
bese dari k.terengganu - dungun amk masa dlm 2 jam la lbh kurg ngn bas...plg x pn dlm 1jam 40min la...
ntah npe laju gle bas ni blh smpai dungun dlm 1 jam 15 min je klu x slh aku...
10.45 a.m. da smpai kt terminal dungun... 
laju kn?
da la double decker...
kalau laju2 sgt slp2 x stabil nnt...
naseb bek aku slmt....
alhamdulillah...



but then,
masa berhenti rehat kt cherating....
bas ni aku rasa lama je berhenti kt cni...
jeng...jeng...jeng...
rupa2nya bas ni rosak da....
bengong btol la...
x pasal2 tersadai 2 jam lebey kt cni...
padahal dlm 30 min je lg nk smpai terminal kuantan...

pe la slhnya cr bas ganti alang2 da dekat ngn terminal tu kn?
nk gk repair on the spot kt c2 gk...
servis hancus la...
harap lawa je bas tp servis kureng...
da la yg tukang cek tiket tu punya kuku sket punya panjang...
lelaki plak tu yg menyimpan kuku...satu inci ada kot pnjg kuku ibu jari dia tu...
seyes geli aku tgk...

kuku mamat yg cek tket tu blm smpai lg la thp ni...
  
aku pnh baca kt mana ntah b4 ni...
klu hidang mknan utk anak beranak ngn kuku pnjg cm harem tu dpt anak yg bengap lg x reti bahasa tu nasib la....
kalau la korg bersihkan ngn pe cara skali pn sebenarnya kuman ttp ada...
dlm agama pn ada ckap simpan kuku ni mcm ternak sekandang babi...
kotor kn?yuks...

back to the story,

tgh tersadai tu abah tpn aku...
dia pesan amk tket plg awal A.S.A.P dr waktu aku smpai terminal nnt sbb atok aku sakit kt kampung & kteorg kna balik mlm tu gk...
smpai kt terminal kuantan dlm 4.05p.m.
melilau2 cari tket ada 4.30 je plg awal...
masa tu perut aku lapa gle la...
amk gk tket tu pastu g bgks nasi ayam...

naseb bek bas x smpai lg...
kt tpi tmpt tggu bas tu gk la aku mkn nasi aym tu...
x penah hayat aku mkn tmpt mcm ni...
gna bagasi aku wat alas duduk aku...
da mcm pelarian pn ada... 
naseb bek aku ni kecik je...
muat la nk dok ats bagasi tu...

smpai terminal temerloh, ibu aku yg jemput...
ibu ckp kt aku,
"suma bnda awak rasa ye...bas delay la...bas lompat la...kena tggl bas la...bas rosak la..."
hahaha....lebey kurang cm2 la yg ibu aku ckp...
kena tinggal bas?
ni yg paling masyuk...
nnt kte story lg advanture aku dgn bas kt malaysia ni...
hahahaha...

by : serangkai 1

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com