G.E.N.G

nuffnang

Saturday, November 23, 2013

apa yang perempuan selalu fikirkan?

sembang2 dengan beberapa org member lelaki aku, dorang ckp susah betul nak paham jiwa org perempuan ni...
lecturer aku sendiri pun pernah cakap benda yg sama...
hahahaha...
betul kerr wahai kaum adam sekalian???
kihkihkih...
jgn igt org laki je susah nak paham org perempuan...
org perempuan pun susah tau mau paham jiwa korang2 kaum adam ni...
so, x boleh la kan nak salahkan perempuan je...
sama2 susah mau paham gender lain2 ni...

satu hari tu sebagai selingan ngantuk2 dlm kelas, lecturer aku share la satu benda ni...
kemain kteorg gelak sakan sebab mostly perkara dlm tu benar2 belaka...
lecturer aku tunjuk gambar ni haaa....



haaaa...
ni la dia benda yg bikin kteorg yg gugurlz ni gelak sakan dalam kelas sebab mostly benda2 yg dinyatakan dlm gambar tu mmg kena atas batang idung masing2...
yg lelaki toksah gelak sgt tgk pembahagian otak org perempuan ni sebab pasni aku nak share pembahagian otak org lelaki pulak...
kihkihkih....

meh aku tolong explain satu2 bagi kaum adam paham ngaper la org perempuan ni cenggitu cenggini haaa...

1)need for commitment hemisphere
ruang otak yg paling besau yg org prmpn sokmo pikiaq...
yes...we all mmg pentingkan komitmen...x kira la bab kije ke, chenta ke, bermain ke, hang toksah nak dok main2kan jiwa & perasaan org perempuan....hahahaha...
aku tau org laki pun x suke dipermainkan, kan? 
org perempuan ni kalau dia da chenta sama itu jejaka, jejaka2 sekalian kena tau yg org perempuan ni dia punya pemikiran mmg harap sgt tu la jejaka yg akan jadi suami dia walaupun dia baru 2-3 bulan kenal dgn jejaka tu...kdg2 tu siap berangan da kot nak bubuh nama anak dorg nnt...sebab tu skali kena dump (reject), jiwa kemain lara sedih yg teramat...
fuuuuhhhh...nasib baik aku x tergolong dlm kalangan cmni...
al-maklum ler, org kata jiwa org perempuan ni haluuussss sgt...
tp bg aku komitmen time bekerja mmg aku letak no 1...
kat luar mmg aku gler2, suka main2, suka mengaco org sana sni, tp kalau bekerja dgn aku, please la jgn ler kasi keje yg cincai2...

2)telephone & talking skills
aha!
org perempuan memang dikurniakan skill utk bercakap lama2 atau bahasa halusnya membebel...
kahkahkahkah...
tgk la mak korang sendri...
mesti dlm sehari tu, ada je pesanan mereka...
jgn buat camtu...jgn buat cmni...g mandi cepat...g solat cepat...
lepas tu, bila da sambung blaja, dok jauh dgn mak2 sekalian, baru hang tau betapa sunyinyer hidup xdpt dengar suma tu...
bak kata lecturer aku tu, masa ni korang rasa la rimas dgr potpetpotpet suma tu, tp bila da xde nanti korangg akan rasa betapa sunyinyer hidup xde suma tu...
haaa...utk bakal suami, kita nak mintak maap siap2 sebab takut kalau2 nnt awak rimas dgr kita bebel2 ni sbb mmg ni la org perempuan....mihmihmih...

3)clothes and shoes nucleus & shopping spree cell
org perempuan mmg suka shopping...dpt window shopping tgk2 barang pun kre ok da tp pastu kompem beli terus bila da ada duit...hahaha...
kalau shopping ngn org perempuan nak cari kasut sepasang la katakan...
ada 10 kedai, abes suma 10 kedai dia akan masuk utk try kasut & jgn trkejut kalau kasut yg mula2 dia try kt kedai yg first skali dia masuk tu la jadi pilihan hati dia...
amek kawww...

4)chocolate centre
mostly org perempuan ni mmg sgt cintakan coklat...
kalau tgh marah, merajuk, stress or sedih, dpt coklat mmg lega la sket rasa...
one more thing, aku lg suka bila dpt hadiah coklat dari bunga sebab bunga mana blh makan!

5)listening skill & juicy gossip switch
tadi baru habaq yg org perempuan ni ada skill utk bercakap lama2...
lagi satu cabang skill tu adalah bergossip...
oooppppssss...
bab ni aku x bpe perempuan sgt sbb aku rimas la bab2 gossip ni...dosa tau sebar2 gossip ni...lagi2 kalau bnda tu x betul...
kalau da terjebak dlm kumpulan gossip mossip ni, aku prefer masuk telinga kanan, kua telinga kiri...
hang nak dok gossip psl aku pun, aku malas mau amik port...
tp aku blh jadi good listener kalau mau share cte or prob ngn aku...
tgk sendri la ibu2 korang tu...dok sedih2 kat luar cte kat ibu sendri, sejuk jap ati...
percayalah...

6)jealousy nerve center
ada org pernah cakap, skali org perempuan ni jeles, skill dia menyiasat lagi power dari CSI...
hahaha...
aku sendri kdg2 tu mantap jugak skill jeles2 ni tp lama2 aku sendri pun penat mau jeles2 sgt ni...
tapi, aku memang ckup jeles bila tgk org lain dpt buat pe yg aku nak sgt buat...
contohnya mcm hiking...aku mmg tringin sgt mau hiking tp tup2 member sekelas dpt pegi...
waaaa...ckup2 men'jealous'kan aku okay...

7)lie detector gland
bahagian yg ni xde la kecik mana xde la besar mana...
haa...sebab ni jugak la kita dpt tgk ramai perempuan yg selalu jadi mangsa penipuan...
tgk je la sindiket2 keldai dadah tu...sokmo ler org perempuan yg jadi mangsa...
dok habaq suruh bawak brg itu ini pergi oversea pastu blk nnt dpt gaji lumayan tp alih2 kena tahan dengan kastam...

tu antara bahagian2 yg besar dalam otak org perempuan...
kalau yg kecik2 plak...

1)sex after marriage
hahaha...yg ni gua x reti nak explain sebab gua bujang lg kot...

2)sense of direction & map reading
mostly penyakit org perempuan ni susah nak paham arah ngn baca peta...
jgn dimarah ler kalau deme ni tersesat ke hape...
tp kalau dlm shopping complex, sesat pun xpe kot...hahahaha....
sebab tu dulu masa mula2 blaja geografi, aku rasa aku ler makhluk yg plg benak nak paham baca koordinat peta...nasib bek ler dpt ckg yg penyabar...reti la jugak aku baca peta pastu...
sebab nak amik lesen punya pasal, aku blaja igt jalan...blaja nak cari jln2 shortcut...
cuma satu la penyakit aku yg xdpt nak dibendung sampai hari ni...
kalau bab tunjuk arah, aku mmg fail gler bab tunjuk kiri kanan...
dan sebab penyakit aku ni jugak ler aku pernah sesat dlm drive dlm kampung sendri utk cari rumah sendri...hahahaha...

3)parallel parking neuron
bila tgk parking senget benget ni, org selalu cakap tu mesti kete org perempuan...grrrr...
classmate lelaki kls aku parking senget pun ada member amk gambar wat bukti mau booo itu org...
yes! aku memang ckup bermasalah kalau kena parking menegak ni...
kalau dpt fit elok dlm kotak parking tu, rasa mcm nak amik gambar je wat bukti yg aku pun blh parking menegak elok2...hahahaha...
masa test lesen kete pun, kemain aku hafal step parking tu sebab nak lulus punya pasal...
alih2 bila da lulus, aku sendiri pun lupa da step2 suma tu...exam oriented sgt kan...

amacam??
banyak x yang sama???
hahaha...

nnt kita sembang2 plak pe sebenarnya yg org lelaki selalu pikir...

chiao!!!

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com