G.E.N.G

nuffnang

Friday, November 29, 2013

oh, my lovely hero~~~

kau datang saat diri ini benar2 memerlukan...
kau datang membantuku saat daku kesulitan...
kau datang memberikan daku sinar harapan...
agar aku kuat menghadapi dugaan yg mendatang...

fuuuuuhhhhh...

mcm jiwang je...mcm suwwwiiit je...
hahahaha...
aku sendri pun xtaw ilham turun dari mana bikin ayat suwwit muwwiit ni...

sebenarnya...
hero aku yg ni bukan ler yg ada dua tangan, dua kaki, sepasang mata, sepasang telinga & sekeping hati...
hero yg sifat camtu mmg ada sokmo tp kali ni bukan nak cte pasal hero yg tu...
bukan jugak nak cte pasal hero si kucing yg kena kerat kaki sebab curik ikan tu...sila google kisah beliau...baru je kembali ke rahmatullah hero tu...

ni la hero aku...
xtaw la hero yg no bpe ni...
kihkihkih...


hahaha...
this is my no life hero (hero x bernyawa)
tp x bermakna hero yg ni x blh bergerak ke sana sini...

npe aku kata dia hero?

1 - abah ngn ibu tlg dptkan hero ni saat2 genting aku menghitung hari nak pergi praktikum...sekolah aku tu mmg dekat je ngn rmh sewa...dlm 10-15 minit je nek kete...tp masa sebelum hero ni datang, aku g praktikum nek basikal je kot...mcm cikgu2 klasik je rasa...hehehe...masa tu aku dpt sekolah mmg super dekat ngn rmh sewa...mampu la kudrat aku nak mengayuh basikal muda (sebab beli semata-mata nak praktikum)

kalau nak ke sekolah yg jaraknya 10-15 minit nek kete tu, mmg x mampu la kudrat aku nak mengayuh si gerek (basikal dlm loghat utagha)...len la kudrat aku ni mcm azizul hasni awang tu haaa...tp utk 3 bulan praktikum + 1 bulan internship, kalau kena jadi atlet basikal, mau wakil olimpik aku pasni...hahaha...

smpai la lagi 2 hari nak praktikum, ibu anta sms bgtau abah dtg nnt bwk kete esok...tau2 tgh mlm hari yg sama, abah pulak call bgtau dia da smpai da pun...aku sendri x caya masa tu sbb siangnya ibu ckp esok pg baru abah dtg...waaaaa...seyes terharu kot masa tu...so, abah pun jadi la JPJ utk aku sehari sebelum praktikum tu sebab nk make sure yg anak dia ni btol2 ready utk drive...

2 - masa bgtau abah yg anak dia ni perlukan kete sgt2 utk praktikum kali ni, anak dia ni siap request...kalau susah nak dpt yg baru, yg second hand pun xpe...xyah yg besar2 sgt...klu dpt kancil pun ok sgt da tu...tp klu blh auto la sbb rasa x yakin nak bwk manual sebab lama da x bwk kete manual...nnt ada peluang, aku nk blaja balik bwk kete manual...lgpn klu auto x la rasa penat sgt klu jln jauh...

haaa...da tgh terdesak pun blh men request2 cmni...huhuhu...mmg hero aku ni ni yg second hand & auto...tapi kan....tapi....hero kita ni besau sgt...huuuuuu...abah ckp yg besau ni je harga dia berbaloi...ada kelisa tp x padan ngn harga...hokkaayyy...xpe...jnji da ad skrg...

dlu blaja kete bawak kancil ngn viva...bwk viva pn aku rasa mcm besau gler si tenggiling tu...alih2 lama x bwk kete pastu kena drive wira ni...nk guna utk ulang alik balik terengganu-pahang pulak tu...ada member yg kata aku hebat sebab x penah2 bwk kete tp blh bwk wira trus...wakakaka...ketahuilah kalian sebenarnya tenggiling kita ni sifatnya auto...sebab tu mampu kita nak drive...kalau manual xtaw la cmne...saya ni insan yg lemah...x ckup hebat pun lg...huuuuu...

tp sebab bwk si wira ni, gua da berani utk bwk our family's car, the blacky naza ria...fuuuuhhhhh...mula2 bwk sgt la cuak sebab naza ni lg la besau dari wira...tambah pulak pelekat P aku x tepek...al-maklum ler, umur da tua2 ni baru nak dpt lesen P...kalau bwk kete yg xde pelekat P ni mmg cuak dia len sket...kihkihkih...

tu die haaa si tenggiling hitam, naza ria

ni pun gara2 aku nk sgt makan putu mayam...elok da siap pakai tudung suma, tgk2 hero aku xde sbb abah bawak dia g jln2...naza pn naza la...gigih aku bwk...hahaha...klu bab makan, mmg usaha hingga ke titisan air liur terakhir dia punya semangat nak dapatkan tu...wakakaka...skrg, aku da x tkot nk drive naza tp bab parking gua slow lg sebab naza ni super besau la....

----------------

skrg my sis, NURUL pun da ada lesen kete...
pasni hero aku ni bertukar mama pulak la kot...
my sis tgh keje sambil tggu nak sambung degree...kesian jugak kat dia sll lambat balik keje sebab lama tggu bas...padahal jarak dari tempat keje dia ngn rmh xde la smpai sejam perjalanan...x smpai setengah jam pun...
tapi tau je la KL tu cmne...atas peta mmg nmpk dekat je, tp jem sana sni yg wt kasi lambat...

memandangkan skrg aku ni penganggur kehormat, so, xpe la hero aku berkhidmat utk my sis pulak...
bia hero aku jd hero utk org len pulak...
mihmihmihmih...

benornye nak cite pasni si tenggiling baby wira aku bakal berpindah tuan je...
klu ikut plan asalnya, baby wira ni mau kena jual lepas aku keje...incik abah suruh aku beli kete baru...lagi pun nanti da posting, bukan dpt gaji terus...keje ngan gomen cmni la...kira konon2nyer hasil jualan tu nnt la nak wat bekalan poket aku sementara gaji...
sedih wooo...sentimental value kete tu sgt tggi bagi gua...
lagipun, blh gak gua saving duit gaji dari beli kete baru..kira aku sambung byr je...blh gak duit gaji tu saving wat belanja family ke...poie holiday ke...plg penting, wat belanja kawen...wakakaka...

at least, klu my sis yg guna pulak pasni, xde la hilang sentimental value tu...
ter'feeling' ntah pape sket sebab bercelaru prepare utk interview...
weeeee.... 

i'm gonna miss you bebeh! 
(bebeh is referring to my baby wira yerp...)

adios!

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com