G.E.N.G

nuffnang

Friday, November 29, 2013

28 november 1990

28 november 1990...
tu tarikh aku dilahirkan...
dlm kol 9.30 pg gitu haaa...

maka dengan itu, semalam, yakni pada 28 november 2013, umur aku da mencecah 23 tahun...
waaaa....aku da makin tua laaa...sobs sobs sobs...

tapi tahun ni birthday aku best sket...
sebabnyer aku bangun tido pada hari tersebut je, aku dapat tahu yg SPP (suruhanjaya perkhidmatan pendidikan) da start panggil interview utk lantikan DG41...
waaaahhhh...ini sudah bagus...
tapi kan...tapi...
masa taklimat sebelum ni katanya panggilan temuduga akan mula lepas result exam keluar & sekarang ni pun result exam pun belum keluar lg...
hishhhh...kejutan betul...baru nak berhoneymoon cuti...
wakakaka...tp xpe...lagi cepat interview, lg cepat gua dpt posting...

okehhh...stop dulu al-kisah interview ni sebab gua da semak dengan preparation...mcm2 versi pasal interview ni da kuar sekarang ni...serius serabut...

haaaa...memandangkan birthday aku dengan adik bongsu aku selang 3 hari je, memang selalunya akan celebrate serentak...biasanya kteorg sambut sama ada pada 25 or 28 haribulan tu...
my sis lahir 25 nov & aku plak 28 nov...

sarah : along..jom kita wat kek nak x?
aku : kek pe?
sarah : kek rainbow ke...
aku : konon2 kek birthday la ni ea...wat kek birthday sendiri pastu makan sendiri...hahaha...forever alone... (tapi aku tau aku x pernah keseorangan dlm hidup ni...bak kata fans liverpool a.k.a kolam hati ----> you'll never walk alone...wakaka)

makanya, kami berdua pun merayap la ke supermarket utk memborong bahan2 wat kek...
silap kami keluar lewat petang sgt...
kt temerloh ni klu lps pukul 6 je da jadi macam bandar cowboy sebab kedai2 da start tutup...
jadi tinggal la supermarket je yg ada...kalau keluar awal, boleh pergi kedai jual bahan2 bakery...
kat supermarket ni x ckup bahan pulak mau bikin rainbow cake...
sape2 yg nak try wat rainbow cake tu, boleh usha entri ni ----> resepi rainbow cake

memandangkan x cukup bahan, aku pun perah otak pikir mau wat kek pe...
dapatlah ilham untuk wat kek truffle ke triffle ntah...aku pun x reti nak eja cmne...
kek ni ada 3 layer...
layer paling basic butter cake...tgh custard & atas sekali jelly dgn buah-buahan...
actually ikut korang la layer cmne...tapi ni sytle yg aku wat...ada org layer ngn whipping cream tp aku x suka sebab muak + kos mahal sket...

bersilatlah aku kat dapur membikin kek ni...
da la first time buat...risau gler kalau x jadi...
nasib bek aku dpt assistant ketot a.k.a birthday girl yg lg sorang tu ha...tp aku rasa dia banyak ngaco je dari tolong aku...wakakaka...

maka, inilah hasilnya apabila chef newbie memasak...



hahaha...x pro lagi bab2 me'layer'kan beliau...
ce tgk betul2 kat corner tu ada kaler merah setompok...padahal kaler merah tu sepatutnya ddk kat buah-buahan tu...
pastu kan...pastu kan...layer custard gua x menjadi...huhuhuhu...
x menjadi sebab jadi tasteless sgt...sedih tau...
disebabkan gua ni chef newbie lagi, maka kena redha la klu dpt komen kan...
ibu komen da mcm gua ni peserta masterchef...kihkihkih...
xpe2...pasni gua buat elok2 pastu baru tepek resepi dia kat sini...
waaaahhhh...konon2 blog masakan gitteeww...

sebab layer custard tu tasteless, maka aku menggunakan akal gua yg konon2 kreatif ni utk wat something supaya kek gua ni ada rasa kembali...

tadaaaa....


hahaha...gua gunakan kuah puding cocktail bg mengembalikan rasa & wallahhhh...ada jugak rasa...
mahap ler, food presentation x bape hensem sebab gua lapar masa ni...tambah2 pulak layer bawah skali tu kek...makanyer x syok ler kalau beliau terendam lelamer dlm kuah tu... *alasan semata-mata*

------------------------------------------

sempena birthday yg ke-23 ni, nk wish terima kasih yg tak terhingga kepada ibu & abah aku kerana da membesarkan aku selama ni...yeah...aku tau badan aku je yg xmo besar2 walaupun selera aku besar...kihihkih...

x lupa jugak kepada my little sisters & brothers...nama je little tp bapaks ler tinggi dari gua yg kecik comel lotte ni...hahaha...statement naik lif tekan sendiri...tp 2 org little sister still kemetot dari aku wat masa ni...hahaha...thanks sebab korang melayankan je kegilaan along korang ni...sampai pernah tanya cmni ke aku kat sekolah jadi cikgu...wakaka...gila-gilaan cmni x blh bwk selalu dlm kelas...skali skala buat hilang ngntuk xpe la...

kepada incik boipren, kengkawan best pren mahupun x best pren...thanks sebab mewarnai hidup gua...

statement feeling mcm amik anugerah...hahaha
chiao!
birthday girl mau tgk anugerah skrin...
kihkihkihkih...

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com