G.E.N.G

nuffnang

Sunday, January 23, 2011

berlari berkejaran

20/01/2011
Hari ni org India berkumpul kat Batu Caves untuk sambut Thaipusam tp kteorg kna berkumpul pagi-pagi hari utk merentas desa…

Kalau iktkn ati mmg malas nk join…hari khamis aku xde class…kira ni cuti umum aku tiap2 minggu la..tp pagi ni kna turun gk…da la hari tu masa latihan merentas desa kaki aku da melecet…
kesnya sbb aku salah pakai stoking…nk berlari tapi pegi pakai stoking g jalan2…da la stoking tu nipis, pendek gle plak tu…mmg dapat la melecet…kt dua2 belah kaki plak tu…

da la ‘ceri-beri’ aku x baik2 lg…benda alah pe ‘ceri-beri’? cirit-birit da…ntah pe yg aku da salah makan…klu pg klinik doktor  tanya benda yg aku da mkn mesti tergagap-gagap nk jawab sebab aku makan byk sgt…
pagi2 nk berlari ni ada da benda yg wat aku skt ati…aku nk tampal plaster kt luka melecet aku tu tp blh plak gam kt plaster tu kering…nasib bek ada spare part…

nk pg daftar sedang elok plak smpai turn aku nombor yg kena pakai kat baju tu blh sold out…ramai lg plak tu yg x dpt…yg sedia nombor ni pn satu hal…bkn xtau brape ramai setiap rumah sukan…kalau x ckup 4 5 pasang blh diterima la gk…blkg aku bersusun lg umat manusia yg x dpt nombor…team rumah sukan lain pn sama je…

- org nk berlari tp kteorg posing amk gambar -

sebelum lari tu setiap org yg da daftar dapat bekal roti ngn air kotak…masa aku nak amik bahagian aku x pasal2 je yg jga kaunter  tu nk bising kteorg nk amk sendiri roti tu… org cini kata ‘mengepek’…nk bising x tentu pasal…bnda ada atas meja bukan dalam beg dia pn nk bising…kecoh betol…saje nk tambah panas ati aku pagi ni…da la wat keje pn ntah pape…penat2 beratur x ckup nombor plak…

mood aku pn abes berterabur ke laut pagi ni…alang2 da daftar utk berlari rugi plak kalau x berlari…tp sbb mood aku yg x baik pagi ni, aku just berjalan atau nama lebih saintifiknya, aku just bersiar-siar sepanjang perjalanan larian…aku rasa plg jauh aku lari pn x sampai 500m…selebihnya aku snap gambar sana sini…
 
nnt aku upload lg gambar coz tenet slow gler la plak mlm ni...


by: serangkai 1

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com