G.E.N.G

nuffnang

Thursday, January 13, 2011

duit

tgh menghitung hari tunggu elaun masuk kua plak entri pasal duit ni plak...
ble kte tgk duit 1 sen ngn 5 sen dlm pala akn terbayang duit ni gna utk bayar bil api air coz bese bil akn ending ngn 51 sen, 24 sen etc...
jrg skali kte gna duit ni utk bli brg2 yg harga bwh seringgit cm jajan a.k.a makanan ringan...
sebab pe?

"duit ni xde nilai"

teruk gle statement!!!
biar la nilai sedikit pn tp dia still duit gk...
nk dpt duit bkn blh petik dari pokok duit-duit...

ni pokok duit-duit...kalau korang petik daun pokok ni byk mana pn korang xkn kaya gk~~~

nk story la al-kisah dari mana statement x blh bla tu aku dgr...

masa tu aku sekolah rendah lg tp x igt la darjah brape...
tiap2 petang aku ngn jiran2 aku sll tggu satu lori putih jual jajan tiap2 petang..


mcm2 nama aku bg kat lori ni...
lori pet pet, lori putih, lori jajan, lori apek jajan...pape je la asalkan ble sebut je org len akn tau pe bnda maksudnya...
ble ada org tahan, drebar lori ni a.k.a apek akn turun dr seat driver pastu bkk lori dia coz dlm tu la jajan fav kteorg...
lori jajan ni ala2 lori milo yg sll dtg kt sekolah tu la... 



back to the story....

ada la satu petang tu aku tahan lori jajan ni nk bli jajan fav aku...
masa tggu turn nk byr dtg sorg bdk laki nk bli jajan gk...klu x slp aku jajan dia harga 20 sen...
bdk tu pn byr la 20 sen gna duit 5 sen ngn 1 sen... 




 apek tu pn selamba badak je jawab,
"duit lu xde nilai...lu pigi tuka duit lain"
apek tu pn rampas balik jajan kt bdk tu...

mke bdk tu seyes sedey...
pnt bdk tu tggu apek jajan ni dtg blh dia kata duit dia xde nilai...
bkn bdk tu hulur duit siam pn...
pas kena g2 aku rs bdk tu pn da x dtg bli kt apek tu lg... 

moral of the story,
x bek menghina duit even nilai duit tu cuma 1 sen...
bkn senang untuk kte mendapatkan duit utk menampung kehidupan kte...
masa ni mmg la parents yg hulur duit kt kita...
ble smpai masa kte kna bekerja nnt br kte akn sedar betapa sukarnya untuk mendapatkan wang @ duit~~~

by : serangkai 1 

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com