G.E.N.G

nuffnang

Thursday, January 20, 2011

kasut

Kasut o kasut…
Teringat masa cuti sem hari tu tgk cerekarama kt tv3 title ‘Kasut’…
Dlm cte ni kehidupan watak utama bergantung ngn susu getah nk dpt duit…smpai ada satu part tu dua beradik ni beriya2 nk dptkn susu getah yg nenek dia toreh tu…

Tgh syok2 lyn cte tu, Adik aku yg bongsu ni dengan slambe ngn mke x bersalah dia tanya kt kteorg,

“Best sgt ke susu getah tu? Adik x pnh minum pn…”.

Gelak guling2 dgr statement dia…cian adik aku ni x pnh kenal susu getah…lahir2 je hdp da sng…naik bas pn x pnh…ble aku bwk dia jalan2 g bandar nek bas, senyap seribu bahasa coz dia takut…nek moto lg la dia x pnh…skali dpt nek moto bisg cte kt suma org dia nek moto…byk bnda lg la bdk kecik ni da miss nk wt…x adventure lg hdp cz byk bnda ms kck2 ni dia x dpt wat cm aku dlu… 

- Adik bongsu aku yg sll ngn soalan2 sengal dia -


tp dia ni sgt rajin mengemas…aku masa kecik2 mana rajin nk kemas2 ni…lg2 nk kemas mainan aku…last2 abah aku buang mana ntah mainan aku yg berbakul tu coz aku malas nk kemas…padan mke aku dan adik2 aku…

Back to the story…

Aku jd insan yg tggi ble pkai kasut tggi…tp aku x la ketot sgt k..
Kasut yg aku pkai skrg ni sll menimbulkan kontroversi…Ble tbe hari unit beruniform, aku xyh beratur kt hujung2 da cm sll aku kna…blh da dok beratur kt tengah sket even bkn yg plg tggi pn…hahahaha…jgn jelez…

Kdg2 ada gk classmate aku yg x cam aku ble tgk dari blkg…nmpk mcm org len je…da la nmpk tggi, kurus kering plak tu…ish3…

- kasut yg wat aku tggi dlm kelas -


Tp sebenarnya kasut tggi2 ni x elok utk kaki kte…sbbnya kaki kte kna tanggung pressure dr bdn kte…lg berat bdn korg lg tggi la pressure yg kaki korg kna tanggung…nnt lutut kte sng skt…skt pe ntah namanya pn aku x igt tp skt tu disebabkan cecair kt lutut tu makin kurang…fungsi cecair tu utk melancarkan pergerakan sendi kt lutut kte…kalau slh fakta ni tlg betulkan ek?ni sekadar pe yg aku phm…

Kalau pkai kasut tggi2 pastu jln laju2 smbl bwk brg seperti file or buku…pastu tbe2 kaki terpeleot…skt kn? Sedangkan terpeleot ble pkai kasut flat pn skt da, inikan yg tggi…Alhamdulillah setakat ni aku stabil lg…belum ad rekod jatuh2 lg gna kasut tggi ni…aku pn xnk ada la rekod buruk g2…tp ble nk jalan2 especially nk shopping or window shopping, aku prefer pkai kasut dr pkai high heels ni…lg2 kalau nk naik bas…blh gk cover kaki aku dr sejuk aircond bas…

Tp yg bgsnya kasut tggi ni dia dpt bantu kte bina keyakinan ble berjalan…korg tgk je la model yg sll peraga baju tu…tgk kasut depa…tggi kn?pastu tgk plak cara dia jln…very high confidence level…siap blh men silang2 kaki ble jalan…aku x smpai lg la tahap tu…setakat jalan bese tu blh la..lg satu, blh wat org yg x brape tggi cm aku ni jd org tggi gk…kalau nk harapkan pembesaran, mmg x bley nk tggi da kalau umo da masok 20thn ni…

tp aku xbley pakai kasut yg trlalu tggi gk coz lutut aku pernah injured masa men bandminton dlu…bkn men wakil pape pn…men ske2 dpn rmh je pn…bnda da nk jadi…skt gk sebelah lutut klu lma sgt pkai gna g jalan2…lg satu nnt aku jd lg tggi dr BF aku kalau pkai kasut yg tggi2 sgt ni… bese la kalau dua2 pn bdn kck comey ni kn…hahaha…jgn marah ye…

Setiap bnda yg manusia cipta ni je kebaikan dan keburukannya…so pndai2 la seimbangkan supaya x mendatangkan masalah nanti…

By : serangkai 1

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com