G.E.N.G

nuffnang

Saturday, January 15, 2011

cita2 yg x tercapai....tp ade cita2 yg baru plak..

x sangka aku satu hari t aku bakal jadi cikgu...mmg aku x expect pun bnda ni nk jadi..tp mmg aku syukur ngat..dlu masa darjah 2 aku mmg teringin ngat nk jadi astronut...biasalah masa tu kecik lagi,cita2 punya l atinggi sampi ke langit,hahha..mmg lawak  la masa tu...


sekrang ni keyakinan aku nk berhdapan ngn org ramai da makin tggi,dlu punya la aku takut nk ckp ngn org len,lagi2 girl...pehh,gigil o...pdahal nk pinjam barang je..jeles gak tgk mmber2 aku,darjah 6 da ade awek,,hahha..cinta monyet...xda pun kekal smpi skrg ni...

masuk je form 1,aku da mula try nk tonjolkn diri aku kt org ramai..mmg susah o..tp bila da start ni,mmg syok la...sampai la aku jadi pengawas sekolah..masa tu mmg menonjol ngt..blh kata satu skolah knl aku..mane x nyer,aku salalu jadi MC time assembly...pas tu la aku da x takut nk berhadapan ngn sape2..lagi2 org yg baru aku knl....rase kelakar dlu kalo dgr dak perempuan nk jadi cikgu..hahaha..tp last2 aku gak yg jadi g2..tp aku da xkisah..at least keje yg bakal aku dapat t mmg kerja yg mulia..
rasa terharu bila balik rumah..blh kata semua yg jumpa,mmg pggl cikgu..hahaha...lwak2..umur da 21 tp nmpk kecik lagi...ahh,peduli pe aku...at least aku da wat parents aku bgga ngn aku...akak2 aku suma da berjaya...ade jadi juru x-ray,ade nurse,ade grafic designer n expert dlm bab perhotelan..aku ingt t aku nk suruh akak aku managed hotel aku sendiri..hahha
niat aku satu je,aku nk support mak ayah aku g haji ngn duit gaji aku sendiri...harap2 sempat la pe yg aku nk wat ni...aku pun nk rase berjasa dlm family aku,akak2 aku da tlg support nk besarkn rumah..so,skrg ni mmg xda masalah kalo nk berkumpul ramai2...

teringt lagi masa aku kt matrix,mmg terharu ngat la bila lecturer DMK aku tukar tarikh dinner ktorg sebelum aku kuar dari matrix...dia mmg baik ngn aku,dtg kuliah lmbt pun dia x mrh,tp yg aku x tahan nyer,aku slalu kne jadi model kt depan...hahha...nervous siottt..bila xda klas aku selalu lepak kt jabatan ngn dia...dia sporting giler...
aku ingt lagi pe dia ckp,"saya cabar awk jadi lecturer kt matrix ni"....
mmg rasa tercabar o...
bila la aku nk dpt jumpa dia lagi..
masa nk kuar mtrx mmg aku sedih giler r...aku ckp ngn mak aku "xnk jadi cikguuuuuuuuuuuuuuuuuuuu"
lawak o..tp skrg aku da dpt terima hakikat yg aku kne jadi cikgu gak...haha..so,layan jela........
penagalaman lepas mmg bermkna kt aku....tq mom n dad coz support me.....
ni la parents aku...huhu

anyway,doakan aku berjaya ngn cita2 terbaru aku ni ye...adios!!

by serangkai 2 

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com