G.E.N.G

nuffnang

Sunday, May 22, 2011

jom tgk movie!!!

cuti sem ni ada 3 movie aku teringin sgt nk tgk...
ketiga-tiga movie ni pun mmg da lma aku tunggu...
tgk drpd review ramai yg cakap movie yg aku nk tgk ni best...
tp ada gak mulut2 sumbang yg cakap kat aku....

"cte melayu je pun...tggu je la kuar kt tenet nnt ko download la..."

aku punya suka la nk tgk cte melayu ke...tamil ke...korea ke skalipun...
aku akn pegi tgk klu cte tu da ada review dari orang ramai...
bukan aku nk main terjah je tgk...
lagi2 kalau cte arahan prof madya a.razak mohaideen tu...
mmg sorry to say la tp klu cte dia yg arahkan mmg aku tggu kuar tenet or tv je la...
x berbaloi tgk kat wayang sbb kualiti cte selalu men tangkap muat je...

*movie pe yg aku dok nk sgt tgk tu???*

  
1) nur kasih the movie
jiwang kan???hahaha...dulu masa tayang kat tv3 aku mmg x penah tgk pn...ble da tau cte tu da nk abes br ler aku jenguk2 tv kol 9 mlm hari jumaat...best jugak...aku pun siap tgk on9 lagi yg lps2 kat website tv3...ble tau movie plak nk kua lg rs excited nk tgk...jual mahal lagi xnk tgk dulu...kn da sangkut...aku suka cte ni sebab gambar yg sgt cun + jln cte yg syahdu...hahahaha... jiwang karat ler plak aku ni...sbnrnya aku suka cte arahan khabir bhatia...cte dia sll best..yg plg penting shoot cte dia mmg terbaek!!!!harap2 la sempat tgk cte ni cuti ni...

2) karak the movie
cte ni x kua lagi kat wayang...26hb ni baru kua...aku nk tgk cte ni sbb yusry yg arahkan...hehehehe...cte2 dari KRU Production ni sll cun dgn kesan2 khas....cte melayu len mana la nk ada suma ni...tggu cte omputih baru dpat...cte ni pun da lama aku tggu sejak dari cte hikayat merong mahawangsa kua...aku tgk trailer kat youtube pn boleh tahan la meremang aku tgk...xtau la berani ke x nk pegi tgk cte ni...kna ada yg teman baru aku berani kot...hahahaha...




3) kl gangster
cte ni pun best bagi aku...compare ngn cte kongsi dgn tagline dia lu langsi lu mati tu, aku rasa cte ni better dari tu...aku pun x paham betul ke dpt kutipan rm7 juta dlm masa 7 hari dlm org dok ckp x phm jln cte ni...sbb ada shahizie sam kot...sorry to say skali lagi cte arahan farid kamil pun sll x best mcm cte arahan prof madya tu...sebab satu production kot...mau untung semata-mata tp kualiti zero...hahahaha...jgn marah ye...just my opinion....aku suka cte ni sbb bab gaduh2 dia nmpk real & superb compare dgn cte2 melayu len...bab gaduh selalu x real ngn cara gaduh pun mcm dalam cte tamil je...


so, kesimpulannya moh ler kte sokong cte2 tempatan ni lg2 cte2 yg berkualiti mcm yg aku cadangkan ni...
kalau bukan kte yg support industri kte sape lg nk support kn???

p/s : harap2 la dapat tgk movie2 ni...teringin sgt da ni...tp rasanya nk tgk cte karak tu aku mcm perlu ada yg teman je...takut ler plak....hehehehe

by : serangkai 1

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com