G.E.N.G

nuffnang

Monday, May 23, 2011

taman negara belum...here I come!!!

ingat lagi x entri pasal aku teringin sgt nak pegi TAMAN NEGARA??
kalau belum silakan BACA dulu ye...

pada awalnya aku x tau ada kouta da utk pegi taman negara ni...
aku punya la excited nak pegi...
tau2 da penuh...nk wakil 5 orang je...
da la tu semua kouta tu dipenuhi ngn bdk lelaki je...
panas ati kot...
gender bias...diskriminasi perempuan...
aku punya la nak pegi tempat tu...
remuk ati aku...muahahahaha...
sentimental gler la...

sampai la satu hari tu aku di'offer'kan utk pegi camping kat taman negara belum tu...
katanya dibuka lagi kouta utk 5 org...
siapa cepat dia dapat...
so, dgn status aku yg memang nak sgt pegi tu terus je sambar offer tu...
gle excited nak pegi...

tapi.....
aku kena berkorban cuti sem aku la....
adus...x suka betul sebenarnya...
da la aku jarang2 dapat balik...
tapi x kisahlah...

kalau aku duduk rmh pun member2 asyik roger ajak kua parents aku pun x suka sgt anak dara dia yg sorang ni merayap x sudah....
xpun aku siang malam ngadap lappy kesayangan aku ni layan games, movie...xpun aku layan tenet...
kadang2 tu smpai dekat nak subuh pun x tido lagi...
memang patutlah parents aku bising kan???

da la x reti2 nk tido, pastu dok masak memasak mcm kedai mamak 24jam tu plak...
memang pembaziran la...
hahahahahaha....
aku ni memang suka berjalan2 pun...
sebab ada tahi lalat kat tumit kaki aku kot...

*pe yg aku da merepek ni???*

by the way, aku nak share la gambar2 tempat yang aku bakal pegi utk camping kat taman negara tu nanti...
7 hari aku bertapa kat sana....

hp pun belum tentu ada coverage kat sana...
len la kalau pakai digi...
makhluk kuning tu selalu bersamamu walau di mana jua~~~~
kalau ada coverage pun nk kena saving bateri gak...
bukannya ada plug nk cas hp kat tgh2 alam tu...
hp aku pun bukannya pakai solar nak cas...

x penah lagi aku camping selama ni...
paling lama pun 4 hari 3 mlm...
harap2 semuanya berjalan lancar....
tapi yg sedihnya seminggu gak la aku x dpt jumpa lappy kesayangan aku....
huhuhuhu...

ni adalah sub-kem yang akan aku pegi nanti...
Pergerakan dari satu sub kem ke sub kem berikutnya menggunakan Bot Penumpang....

Sub Kem Tanjung Satu ke Sub Kem Sungai Enam – 45 minit perjalanan
Sub Kem Sungai Enam ke Sub Kem Pulau Pendidikan –  45 minit perjalanan
Sub  Kem Pulau Pendidikan ke Sub Kem Sungai Kejar – 90 minit perjalanan
Sub Kem Sungai Kejar singgah sebentar ke Sungai Tiang (30 minit) bergerak ke Sub Kem Tanjung Satu – (90 minit)

*seyes aku x penah naik bot selama tu...paling lama pun masa g tasik kenyir dulu je...tu pun aku rasa dlm 15-20 minit je kot...ntahlah...x igt da tapi mmg kejap je la...tu pun aku da pening2 lalat...kali ni at least 45 minit...lama gak tu...adus...jgn ler aku mabuk plak nanti...wat malu kompeni je...hahahaha*





hopefully semuanya selamat nanti...
xpe la kena naik bot lama pun....
mana la tau nanti aku posting tempat yg guna bot sebagai pengangkutan utama diaorang...
hahahaha....

at least aku da ada pengalaman nek bot....
x kisah la jap ke lama mana pun....
x pun makan atas bot macam kat mana ntah aku pegi tu...umbai ke pe ntah nama tempat tu...
yang penting PENGALAMAN....

sebabnya...

PENGALAMAN TU ADALAH GURU YANG TERBAIK UNTUK KITA SEMUA!!!!

by : serangkai 1

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com