G.E.N.G

nuffnang

Saturday, May 21, 2011

Picnic sungai pandan

da dekat sebulan kot baru nk tulis pasal ni...

F.Y.I. sungai pandan ni lokasinya dekat kuantan...
bagi aku ni antara air terjun yg terbaek penah aku pegi...
sebabnya kemudahan yang ada elok...
tempat nak mandi pun selesa & selamat kalau bawak budak2 kecik mandi kat sini...

masa ni pegi picnic kat sini sebab nak anta aku naekbas balik ganu dari kuantan...
memang selalunya pegi sini pun sebab nak anta aku...
so, memang jarang la aku turun mandi sebab aku malas nak korek beg baju nak bawak balik ganu tu untuk salin baju...

*aku ni kalau penyakit malas da dijangkiti badan nak suruh makan pun aku boleh malas...rasa macam nak suruh orang lain tolong kunyahkan jer...tapi kalau betul ada yg nak tolong pun sumpah aku x mau telan*

adik aku NURUL da story da pun pasal ni...
tgk la pic kat blog dia tu...
aku sempat snap sikit je sebab bateri kamera aku lupa nak cas...

aku ke budak ni yg nk amk gmbr skrg ni???musykil2...

ni 'bot' adik aku...tambat guna ranting jer....

ni la owner bot atas tu...
ni la pemandangan paling aku suka kat sini.....ada part dlm cte hikayat merong mahawangsa kat sini...recall la balik masa ni tgh scene pe...sape bet0l dapat sep0sen... =)

rupa2nya berjalan sakan korang pas anta aku ye...
so, aku pun xnk la cte panjang2...
cuma aku x puas ati la korang pegi jalan2 lagi pastu!!!!

*x aci....x aci...x aci....selalu kena tinggal cmni...*

sebab benda ni pun da nak basi...
so, aku cuma nak cerita pasal keindahan tempat ni la...

*frust kena tinggal...=( *

masa adik2 aku tengah pegi salin baju, abah aku pun cakap something kat aku...

abah : cuba tgk batu yg kat air terjun tu...
aku : batu mana satu?
abah : batu yg kat tengah2 tu la...
aku : napenye ngn batu tu?
abah : agak2 kalau xde batu kecik bawah dia tu mesti boleh jatuh hempap orang kat bawah ni...kuat batu kecik tu tahan batu yg besar atas dia...
aku : *mula la imaginasi aku yg extreme...*

fokus pada gambar dalam bulatan

korang nampak x ada batu kecik bawah batu besar tu???kuat kan batu tu tahan batu besar atas dia???

nak tau pe yg aku bayangkan???
aku bayangkan cmne la kalau tbe2 tengah seronok mandi kat bawah tu tiba2 batu kecik tu tergelincir sebab air terjun tu...

masa tu plak xde sape pn yang sedar batu tu da nak jatuh...
kalau aku jerit sekuat ati pun dari tempat aku berkelah ni x mungkin orang dari sana boleh dengar suara aku...
kalau dengar pun belum tentu gak sempat lari...

mesti abes hempap la org bawah ni...
memang masuk sejarah malaysia 2011 la kalau betul2 jadi...
mesti terpercik dengan dasyatnya air kat bawah tu bila batu besar tu jatuh dari tempat tinggi...

*aku kalau bab2 suruh imagine pape mmg truk la...selalu extreme...*

tapi sebenarnya tu kuasa Allah s.w.t....
kalau ikut logik akal, cmne la yang kecik ni nak tahan yang besar atas dia...
tambah tolak lagi ngn angin ribut + hujan lebat...
kalaulah nak jadi takdir batu kecik tu da x mampu tahan batu besar tu, x ke jadi pe yang aku imagine tu kan???

renung2kan & selamat beramal
*baca dengan gaya prof izi kt hotfm tu....*

by : serangkai 1

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com