G.E.N.G

nuffnang

Friday, May 20, 2011

kem matematik part 3

da baca aku membebel pasal kem ni? PART 1 & PART 2....

da penat masak memasak, kteorg kena jaga sentri plak...


men polis sentri~~~
*sentri tu mende???sama macam main polis sentri masa kecik2 dulu tu ke??*

kalau bese pegi kem mesti tau pe dia sentri ni...
sentri ni maknanya kte kena berjaga secara begilir-gilir waktu malam utk jaga keselamatan...
students dekat 150 orang kat kem ni...
kecik2 lagi...

*kecik ke???da nk sama besar je ngn aku...yg lagi besar dari aku pn ada....*

ble kumpul ramai2 sentri ni kalau senyap je memang kompem ngantuk...
waktu kte tidur tapi kena berjaga untuk jaga anak2 orang ni...
kna g teman diorang klu nk pegi kencing tgh2 malam...

*aku da umor 21 ni pn x berani nk g toilet mlm2...hehehehe....tp kt hostel je la...kat rumah steady je...*

mlm pertama kem aku kna sentri kol 11-1 pagi...
simple je la da mmg area ni aku x tido lagi..
tp second day aku dapat shift kol 2-4 pagi...
tengah orang lain sedap diulit mimpi aku kna bgn jaga keselamatan anak org...

x nk mengantuk punya pasal mcm2 la kteorg berborak....
aku pn da berselubung dengan selimut kt tengah2 padang ni sebab sejuk...
kalau senyap je mau tertido tgh duduk nnt...

dalam area kol 3 ada bdk perempuan nk pegi toilet...
ada la 2 org member aku yg pegi teman...
suddenly, masa otw bdk tu nk balik khemah...
dia kena lelah...
ubat inhaler tu blh dia x bwk plak...


skt pala kteorg pk nk wat pe kt dia tgh pagi2 buta ni...
bdk tu kteorg selimutkan dia bagi x sejuk....
minyak angin dlm first aid kit ni pn ada yg pegi bwk kua...
terpaksa la aku jadi pembantu perubatan x bertauliah pegi balik hostel cari ubat...
nasib bek zati bawak kete...
dia tlg drivekan balik asrama untuk g amk ubat... 
aku jadi doktor? hohohoho....tgk buku bio pn aku geli geleman...inikan nk menghadap yg real...
*mntk maap byk2 la klu nk suruh aku berlari g balik asrama tgh pagi2 buta ni...aku x secekal tu lg kot...*

da sapu ubat pn still  berkurang gak lelah bdk ni...
makin semput ada la...
ubt paling penting dia blh x bwk...
guru pembimbing dia pn x dpt nk contact...

so, atas rasa simpati kat bdk ni yg da semput dekat 30 min tu...
aku ngn syarina offer diri ikut untuk teman bdk ni pegi klinik...
syarina yang badan kurus kering cm aku ni pn blh serta merta jadi gagah dukung bdk tu yg saiz pn da dekat nk sama besar ngn kteorg...

*mmg btl la pe org kata...kalau da tgh emergency tu benda yg kte x sangka2 pn kte blh wat....*

sampai kt klinik tu, nk boleh ke jumpa doktor pn makan masa...
nk tunggu doktor tu bgn tido, bukak wad kecemasan lagi...

mcm ni la lbh kurang rupa wad kecemasan

*bapak cool doktor ni bergerak...dia x nmpk ke bdk tu pucat cm pe ntah semput punya la lama*

aku ni sabor je la tgk doktor ni wat keje...
len gle dari pe tgk kat tv tu lg2 cte emergency room or pape je la cte yg seangkatannya...
mmg cepat & tangkas la bekerja...
nk selamatkan nyawa orang kot...

*baru aku sedar...bdk yg semput ni daftar lewat kat kem sebab wakil bola baling kat sekolah...cikgu dia pn ada bgtau yg dia ni baru pecah rekod pecut 100m...biar betol????*

at last,
bdk ni terpaksa refer kat hospital gk sbb x berkurang langsung semput dia...
aku tgk bacaan nadi dia pn sgt la tinggi..
sampai sini je la aku dapat tolong bdk tu...
guru pengiring dia plak sambung ikut pegi hospital....

mulanya nk aku ngn sya pegi sbb guru pengiring dia lelaki...
dtg klinik tu pn sehelai sepinggang ngn I/C pn x bwk...
x pasal2 je nnt org claim aku ni pendatang tanpa izin plak...
so, usahakan gk la bagi yg ikut nek ambulans tu cikgu pengiring dia jugak...


patrick pun boleh ada I/C...xkn la aku nk ke sana ke mari x bwk I/C...

*melepas nk rasa nek ambulans....impian aku kot tu....hahahaha....baca ENTRI ni kalau nak tau lg pe impian pelik lagi sengal sepanjang aku hdp setakat ni...*

p/s: jadi cikgu ni suma benda kena wat...sepanjang kem ni je aku da design buku program, jadi pembantu tukang masak, mak guard & pembantu perubatan x bertauliah...title aku tetap cikgu...

by : serangkai 1

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com