G.E.N.G

nuffnang

Saturday, December 28, 2013

ditemu dan diduga

 finally!!!

tamat jugak penantian untuk ditemu dan diduga oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran a.k.a SPP...
da ler ketahuan pasal interview ni masa birthday aku...
memang superb kejutan birthday tahun ni...
lagi superb bila trpaksa ternanti-nanti dekat sebulan jugak ler...

interview tu ada 3 round...
cek nama utk first round xde...ok...relax jap..tenangkan jiwa...
masuk round 2...xde lagi...ok...xpe...relax dulu....
nak masuk round 3 je byk benor dugaan...
hari yg sepatutnya nama di'upload' tu, xde seperti yg diharapkan...
postpone sebab banjir katanya...
tggu punya tggu, termaktub ler 24 December 2013 sebagai tarikh yg keramat ler konon2nyer...
kena ke putrajaya pulak tu...huuuuuuuu....

konon2nyer pakat dengan member2 yang IV hari yg sama...
aku ler pilot utama...hahaha...bawak naza pulak tu...
meng'upgrade'kan skill memandu kenderaan size gergasi...
hahaha...aku kan berangan nak bawak lori kontenna masa sekolah dulu...
kalau bawak naza pun aku takut, acaner aku mau bawak lori kontenna tu kan....hahahaha...

sesat dlm KL tu jgn ckp ler...
berlaku jugak ler adegan sesat lagi menyesatkan ni...
konon2nyer gerak berpandukan GPS...Guna Pun Sesat...hahaha...
selama ni pg KL pn bkn aku yg drive...incik abah yg drive...
tau2 je da sampai...hahaha...

IV aku kol 7.30 kat putrajaya...
memandangkan kteorg x bermalam kat putrajaya, maka dgr azan subuh je terus berdessup gerak ke putrajaya...
terkebil-kebil lagi mata nak drive pagi2 buta camtu...hahaha...selalu time2 gni hari kelas baru nak celik mata tengok dunia...hari ni kna drive pulak....
solat subuh kat sana terus...gerak awal sebab nak senang cari parking kat sana...ye la kan...bukan aku je yg kena IV hari tu...
tambah plak ada prosedur nak masuk kompleks jabatan perdana menteri ni pun...crowded btol masa nak amik pas masuk tu...
pagi tu pulak hujan selebat-lebat alam...yg lagi best tu ntah sape pulak ler yg bawak kua payung dari dlm kete ni...
meredah hujan dengan sarung cover blazer aku je...kuyup la jugak sket2...

sampai bilik IV baru sedar aku x buat salinan utk result sem 8 aku...hahaha...terbaik btol la...
nasib bek pegawai yg bertugas semak fail tu x beriya sgt cek...so, result sem 8 yg ada pada tu, aku selit je kat salinan yg dia nak...
xpe bg yg ori pn sebab result tu blh sedut online...pasni aku nak print 10 copy pun xdek hal...

dekat kol 10 jugak ler baru smpai giliran...
lapar tu jgn tanya la...nek gastrik aku dibuatnya tggu lama gni..
stok roti plak dgn bijaknya aku tggl dlm kete...
masuk je bilik temuduga, terus kena kondem nametag masing2...
ada 5 org calon dpn panel...kelima-lima tu plak pesen nametag len2...
pot pet pot pet pasal nametag kteorg tp panel tu sendiri pun x pakai nametag....
grrrrrrr...sabar je la wei...

blazer kteorg pun kena caras...
first soalan dia tanya kenapa blazer kteorg suma ni bukaan dia x sama...
npe ada yg butang belah kanan, npe ada yg butang belah kiri...
sorg member perempuan aku pakai blazer utk org lelaki...kena spot check abes blazer dia...
pastu tanya pulak dalam blazer ada tempat letak pen x...
katanya xde poket pen tu xblh bawak masuk majlis rasmi kerajaan...

aku ni baru je abes blaja...xde lagi invitation masuk majlis rasmi kerajaan...
beli blazer pun ikut kemampuan poket sendiri je...
xde la aku nak cari tailor upah jahit blazer aku...tggu aku kije la klu nak pakai yg grand sgt tu...
aku punya blazer memang xde tempat letak pen...beli pun x smpai rm50...kikiki...
standard la budak masih belajar...toksah ler riak sgt pakai yg mahal2 kalau beli ngn perabih duit mak bapak semata-mata...
bila ditanya setiap org, selamber badak aku jawab ada poket pen tu...hahaha...
siap selak wat2 selit jari konon2 ada ler poket pen tu...
padahal dlm ati mintak jgn ler dia nak tengok depan2 poket tu...hahahaha....

abes suma point yg kteorg cakap kena caras...
sejam lebih dalam tu ada la bpe minit sgt kteorg cakap...
panel yg lg sorg tu pun xde peluang ckp banyak...
suma kena dgr pot pet pot pet panel pertama tu ha...
dek kerana meredah hujan pagi tu, al-kasut aku pun nampak x bermaya ler...
sebabak lagi aku kena...hahahaha....
siap ugut x lulus lg...
wat muka ati kering je la dgr kena provoke camtu...

harap2 sumanya lulus dan dpt posting dengan jayanya...
so, sekarang ni tggu panggilan penempatan pulak...
enjoy cuti yg berbaki xtaw la bape lama lagi ni....




muka aku da tenat sgt laparnya tu...hahahaha....

sekian dari bakal cekgu yg menanti panggilan penempatan tempat bertugas...

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com