G.E.N.G

nuffnang

Wednesday, December 11, 2013

gula-gula dari abang doktor

baru nak cecah sebulan jadi penganggur, da 3 set gula2 abang doktor ni bagi...


set yg pertama ni dapat sebab kes tonsils ---> liputan al-kisah tonsils
da ler aku ni pembenci ubat, selambak pulak abang doktor ni bagi kat aku...
da la selambak, bagi pulak gula2 pesen yg buat aku tido mati sokmo...


yang ni dapat masa follow up kejadian tonsils...
still berjaya membuat aku mentidokan diri dgn jayanya cuma x seberjaya set yg mula2 tadi...


elok baru nak baik dari kejadian tonsils, dapat penyakit baru pulak...
one day, aku bangun pagi terasa sgt sakit kat belakang telinga...sakit tu plak menjalar sampai ke leher...
bila mintak puan ibu tgkkan, ibu kata xde kesan kena gigit binatang pun but ibu suspek ada kelenjar yg bengkak...
bila jumpa abg doktor, memang betul pun...hewhewhew...hebat kan ibu...
kali ni dapat 2 jenis je gula2...
bila masuk kete, usha peket gula2 ni, hambek kaw 4 papan yg kaler oren dia bg kat aku...
macam tau2 je aku ni suka kaler oren kan...
sekali ngap 2 biji...4x sehari...8 biji total up utk sehari...huuuuuuu...



gambar ni pak cik google punya....

aku pun xtaw la effect banyak telan ubat ke hape yg menjadikan rambut aku ni sangat ketara masalah kegugurannya...
padahal sebelum ni aku memang xde masalah pape ngn rambut...
bangun tido je lebih 10 helai rambut atas katil...
kalau ikat or sikat rambut pun gugur jugak...
kalau feeling2 macam iklan syampu tu men usap2 rambut pun boleh gugur...
kalau mandi, lagi la super duper banyak gugur...

aku : ibu ada petua x camne nak bagi kurang rambut gugur?
ibu : apasal?
aku : rambut kakak ni asyik nak gugur je...baring je ada rambut kat bantal...masa mandi lagi la banyak...*sambil2 cte ni usap2 gak rambut sendiri*...tgk ni...gosok2 ngn jari camni pun boleh gugur...lama2 nanti kakak boleh botak macam iklan yun nam tu...

well...aku kalau bercerita memang suka exaggerate lebih2...hahaha...
tp seyes, memang aku takut jadi botak mcm iklan yun nam tu...

maka satu hari tu, ibu pun belikan ler aku al-syampu ni...ibu kata syampu ni ada set cream len pulak tp x beli sebab takut aku x tahan ngn bau dia...
awal2 memang still gugur jugak...
tapi dekat seminggu aku pakai, baru kurang sket gugur...
lega sket ati den...
xde la terbayang-bayang lagi kebotakkan iklan yun nam tu...
mungkin kalau beli satu set ngn cream tu, lg cepat hasil dia kot...
kihkihkih...
yg ni sebotol pun da rm25...da macam rege al-syampu loreal paghis (paris) je...

motivasi utk diri sendiri...
sakit tu penghapus dosa...

sekian, dari insan yg x suka makan ubat

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com