G.E.N.G

nuffnang

Sunday, December 15, 2013

transformation!

yeah!
sejak masuk musim jadi penganggur kehormat ni, syok pulak mengimbas kenangan zaman belajar...
5 tahun setengah kot...tambah 2 tahun kat mrsm sebelah tu ha...
total up hidup aku dihabiskan kat terengganu lebih kurang 7 tahun setengah...
kalau cakap aku bkaja kat terengganu 7 tahun setengah, mesti ada yg igt aku amik medic...
wakakaka...medic tuuu...
tapi time cuti, xde la aku nak melangut kat terengganu jugak kan...
nak kena telan ngn batu belah batu bertangkup ke pe x igt family...hahaha...

dulu mula2 masuk ipg, tahun 2008...
imej budak skola mmg x abes lagi kot masa ni...
bila aku tengok muka sendiri kat cermin, aku sendiri macam x caya muka selepet ni jadi cikgu dalam masa lima tahun setengah lagi...
lecturer yang mengajar pun cakap muka kteorg ni sgt la innesen (innocent) lagi...
muka budak2 skola...xde lagi muka mcm cekgu cekgi...
lecturer tu ckp tggu la setahun dua lagi nanti mesti suma da berubah...




yang ni masa 2008...first time sampai kenyir...excited kemain nak ke sini sebab dapat merasa naik bot...hahaha...jakunis yg amat...
masa ni kat ipg hanya dibenarkan pakai tudung kaler putih or krim je...bapaks ler sadisnya...
aku ni da la kategori jenis kulit x brape nak cerah la jugak...sebab tu aku sgt x suka pakai tudung kaler ni...tp rules punya hal, layankan saje la...

kasut yang aku pakai tu la pakai pergi jogging...pergi aktiviti ko-ko...kelas pj...dan juga xtvt rayap-merayap sebab aku xske pakai sandal, heels dan yg seangkatan dengannya... (masa ni la...)
ni namanya kes malas + kedekut + konon2 jimat...hahaha...
tp dalam ati ada gak niat nak tukar sket penampilan bagi ada rupa macam cekgu sket...bagi nampak ayu jelita la konon2nyer...ayu jelita celah mana pun aku xtaw la...perangai pun kasar...hewhewhew...


yang ni tahun 2009...sedikit tembam masa ni kesan daripada kegiatan x bermoral lepas SPM dulu...
dekat setengah tahun dok sje2 kat rumah...amk kelas kursus komputer...tu pun ada dalam 3 bulan...tu pun bukan hari...hari2 yang lain memerap dalam rumah utk xtvt kunyah-mengunyah...nak keje maleh...maka ni la hasilnya...tgk la makan pun kfc...mau x tembam kan...


ni cubaan utk meng'ayu jelita'kan diri...hahaha...men lilit2 tudung sket masa ni...kalau x aku selempang kat bahu je...nampak cerah tu efek flash kamera ye...xde maknanyer muka aku selepuk putih camni...penuh nota kat dinding...buku pun selambak...rajinnyer beliau...wakakaka...


ni tahun 2010...da kurang sket ketembaman akibat dari penyakit gastrik...bukan aku xmo makan tp bila da start tahun degree ni, keje banyak sebab awal2 ni banyak paper...makan tetap makan tapi x berjadual...maka, dapat ler penyakit ni...
kalau dpt close up sampai kaki, masa ni aku still xmo pakai kasut mcm perempuan2 ayu jelita selalu pakai...hahaha...seyes aku x suka sebab aku rasa cepat penat nanti...


penghujung 2010...cubaan meng'ayu jelita'kan diri dengan shawl...wakakaka...step by step yerp...baju otai lagi tu...hahaha...


2011...aku rasa masa ni da mula nampak tua sket sebab da umur 21...hahaha....


kasut da pandai pilih pakai yg ada heels sebab konon2nyer xnak bagi nampak kemetot...beg still galas kat blkg lagi...no handbag yet during this time...lagi suka pakai beg galas sebab aku ni selalu ditugaskan amik gambar bila ada xtvt kelas...lagi senang nak menyumbat peralatan...yg aku pegang tu tripod kamera la...

 

aaaaa...tudung pesen pakai awning ni la paling aku x suka...
1# fesyen org malas...main sauk je...
2# aku rasa tua gler tgk muka sendiri dengan tudung cmni...hahaha
3# tudung ni boleh wat satu gaya je...
alasan je tiga tu...padahal kalau da terlambat pergi kelas tu pejam mata je sarung tudung cmni...hahaha....

2011 tahun yg aku kena maintain berat badan sebab kalau x nanti al-uniform di atas jadi sendat nanti...seluar uniform tu je da byk kali tukar sebab x muat...hahaha...lagi pun tahun 2011 ni la tahun yg penuh dgn xtvt pengakap...


2012...da blaja jadi pinky...wakakaka...dlu aku xske pakai pink sebab rasa jambu...tp sebab nak menjalankan misi meng'ayu jelita'kan diri, cuba2 la sukakan pink...tapi mmg x la aku nak sauk pink dari atas sampai bawah...hahaha...


2012...imej pertama sebagai cekgu cekgi...first praktikum la katakan....


penghujung 2012...misi meng'ayu jelita'kan diri hampir nak jadi tp part jam tangan mmg fail lg...jam besau gedabak tu jugak jadi idaman aku...


2013...tudung ala2 jersi JDT gittew haaa...spec pun da bertukar...tukar spec pun sebab spec kena hempap dengan gergasi masa tido...da senget benget jadinya...


haaaa...td aku kondem sgt tudung sauk kan...kalau aku sauk tudung cenggini pergi sekolah selalunya memang ada sebab tersembunyi...malas adalah salah satu sebabnya...


ending 2013 di ipg...baru lepas tamat bentang kajian...misi meng'ayu jelita'kan diri hampir berjaya...
checklist :
1# pakai tudung warna selain dari putih atau hitam - done
2# x men selempang tudung sembarangan - done
3# pakai baju kurung - done
4# pakai kasut tinggi - done tapi x nampak dlm gambar
5# handbag - done...da ada koleksi 3-4 buah...wakakaka...
6# pakai jam perempuan - never...aku x suka! hahaha...


stok muka cikgu disiplin sekolah...wakakaka...

sekian kerapuan akibat ketepuan hidup mengangguran...

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com