G.E.N.G

nuffnang

Thursday, March 6, 2014

revoulusi 2008 - 2013

5 tahun setengah aku abeskan kat terengganu utk tamatkan degree perguruan matematik sekolah rendah dgn kepujian ni...
tambah 2 tahun kat mrsm sebelah beliau...
7 tahun setengah aku jadi warga terengganu...

banyak memori suwwitt...memori pahhhiiitttt...
tang memori pahhhiiittt tu ler paling aku susah nak lupa tapi memori suwwiitt tu akan tetap terus terpatri dalam ingatan aku...
*x pasal2 feeling terlebih...*

revoulusi 2008 - 2013 tu bermakna 5 tahun setengah pengajian aku utk menjadi seorang pendidik...
masa tahun 2008 tengok muka sendiri kat cermin pun aku boleh gelak sorang2 sebab xde ciri-ciri mcm cekgu cekgi langsung...
freshie spm lg la katakan...
muka frust tertonggeng xdpt straight A tu terserlah lagi barangkali...

bukan tgk muka aku je...muka2 classmate aku pun kadang2 aku boleh gelak...
syaitonirrajimmm ni ler yg hasut aku gelak kat muka korang jugak...mihmihmih...
aku gelak pun sebabnya masa ni muka masing2 memang x terserlah lagi mcm rupa cekgu cekgi...

mula2 masuk sini dlu, lecturer pun penah cakap muka masing2 kemain suci...mcm skema je...
tggu la 2-3 tahun lagi nnt muka masing2 da matured...barulah ciri2 cekgu cekgi tu makin terserlah...
lg terserlah dengan kebecokkan mulut masing2...
jadi cekgu cekgi ni mulut memang selalu nak pot pet pot pet...
hahaha....

becok2 pun bukan saje2 membebel cam mak nenek tu haaa...
opkos la utk kebaikan anak murid tu jugak...
kalau x becok, acaner nak explain pengajaran kat murid2...igt tu keje senang ke...
kalau x becok, acaner nak bagi murid2 minat kat sesi pengajaran kita...hahaha...masa sekolah dlu aku memang suka cekgu yg byk mulut ni sebab suka layan karenah anak murid yg ntah pape cam aku ni...hahahaha...
kalau x becok, acaner nak ajar murid2 masuk pidato, syarahan, koir dll...hehehehe...
senang kata kalau pendiam sgt ni acaner nak hadap karenah murid2...


minggu orientasi...
muka x blh bla penat sebab jadual orientasi padat gler...
tambah pulak kena tortured ngn senior2...nk tortured pun g bantai ckp loghat terengganu ngn kelantan...
da duduk terengganu 2 tahun sebelum tu pun x berjaya memahamkan aku ngn dua loghat negeri pantai timur ni...
memang x terkesan lgsg ngn aku yg hati kering ni sebab x paham pe benda yg dorg bebel tu haaaaa...hahaha...
paling klaka aku kena marah sebab buku program orientasi aku conteng dari hujung ke hujung...
tu je aku mampu buat utk elak aku tertido ternganga dlm dewan...hahaha...
x igt senior mana yg marah aku masa tu...kalau lerr aku igt, nak je aku marah dia balik sebab marah aku atas sebab x berasas lgsg...kihkihkih...

"pe pasal awak g conteng buku program tu? igt senang ke nak buat buku tu?"
"sebab ngantuk gler"
"bosan sgt ke kami ni bercakap smpai awak ngantuk sgt tu?"
"haah"
"...terdiam terus senior tersebut dgn pengakuan aku & pg bla marah org len pulak..."

*lebih kurang camtu ler perbualan masa aku kena marah tu...*

pastu ada sorang lagi senior len dtg tepi aku bisik kat aku....

"berani betul awak jawab camtu tadi ye..."
"....aku ketawa dlm ati...."

kang kalau aku tipu masa nak jawab tu, malaikat atid catat kat aku ni menipu pulak...

start degree tahun 2010, kelas aku kena shuffle...
x semua muka2 masa 2008 tu jadi classmate aku smpai 2013...


ending pengajian aku...2013...
amek kaw...umur masing2 da 23 masa ni...ada yg da 24...sorang je 22 dlm gmbr ni...
dlu masa mula2 masuk sni umur aku baru 18...
umur tu dari pangkal 1 smpai tukar jadi pangkal 2 pulak...
nampak matured sket ble compared ngn masa 2008...
muka je matured tp perangai aku gler2 lagi...
masalahnyer matured da ke muka tu?
bila ckp baru abes study je mesti org tanya spm dpt bpe masa trial...skolah mana amk spm...nak apply mana pasni...
kihkihkih...

yang kurus da kembang...
yang bujang da kawen...
yg anak dara da jadi mak dara...
aku pulak dari kembang jadi kuncup sket...
hahahaha...

masa umur 18, berat aku 49kg...
masa umur 23, berat aku tinggal 45kg...
xtaw la cicir mana lagi 4kg tu...hoiiihhhhh...
tercicir masa aku gigih sgt study barangkali...
gigih ler sgt... 
*tangan ke bahu, mata ke atas*
hahaha...

opkos la gigih tapi gigih dgn style aku sebab aku bukan jenis ulat buku tapi berulat kalau ngadap buku lama2 sgt...
hahahaha...

throwback sgt...hehehe...
sekian dari mesin masa doraemon!!! :)

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com