G.E.N.G

nuffnang

Wednesday, March 12, 2014

short vacation part 1 : janda baik

sape kata janda2 suma jahat...ni ha kat pahang janda baik2 belaka...
kihkihkih...
*x berkait langsung*

first time aku sampai sini masa darjah 6...
masa ni daerah temerloh wat kem upsr...3 hari 2 mlm...
ada dua sesi..kategori sekolah bandar ngn luar bandar...
aku masuk dlm kategori bandar...
pegi sna naik trak askar...mabuk tu toksah tanya la...
melayang-layang je rasa...

second time masa family day sekolah abah...
tapi kali ni x bermalam...seharian lepak2 kt sana...
blh tahan mabuk jugak masa ni...hahaha...
nasib bek x muntah hijau...

kira short vacation kali ni yg ketiga la aku sampai sana...
penginapan kat sana ditaja oleh cik angah, Nurul...
makanan ditaja sepenuhnya incik abah...kihkihkih...
camni la hidup penganggur...harapkan tajaan family...I x men la tajaan sugar daddy...hehehe...
a few weeks sblm nak bercuti, dia da mintak suma org kosongkn jadual pada 1 & 2 mac...
cakap kat aku mmg hari2 la free...hahaha...

kteorg pegi nek 2 kete...macam jauh sgt smpai 2 kete...hahaha...
aku suka pegi sini sebab suasana yg x sibuk...pokok2 pun merimbun...xde la panas sgt even waktu matahari tercapak 90 darjah atas kepala...
sebelum pegi tu terpikir jugak ntah ada coverage ke x la kat sna sbb last time pegi line mmg cabuk gler...hahaha...
smpai je kat tempat penginapan, cek hp kemain full coverage utk call ngn sms...internet pn laju kemain...bahagia gler rasa...pakai semakfon klu suma ni xde memang xde makna...bek aku pakai nokia torchlight tu je...hehehe...

kteorg menginap kat zaini guest house...
xde la byk sgt rmh2 penginapan...ada 7 buah rumah pelbagai saiz...mcm mini kampung je rasa...
since kteorg ada 8 org, kteorg sewa dua buah rumah iaitu bamboo chalet ngn family chalet...


selfie seround sebelum gerak :P


sebelum naik janda baik, lunch kat r&r genting sempah...gigih aku snap gambar ni sbb nasi sepinggang tu sebabnya kehadiran bdk sekolah 2 org tu mengahalang cubaan aku...kihkihkih...very the terengganu sgt ayat dia...kalau singgah r&r tu nanti, jgn lupa cari mana kedai ni...hehehe...


xtvt petang...men batu seremban...air kt anak sungai cetek ngat masa ni...x syok sgt nk berendam...


aksi da mcm bomoh panggil hujan...hahaha


kaum lelaki sibuk memasak utk makan malam...hehehe...


yg paling kiri tu rumah utk adik2 laki ngn incik abah...

 front view rumah utk anak2 dara ngn puan ibu...bawah tu shower room ngn mini kitchen...





anak sungai ni cetek betul masa gara2 musim panas ni...tggi air atas sket je dari buku lali...paling dalam pun x tggi air x smpai separuh betis...tapi yg best men air ni waktu pagi2...sejuk sgt...menyegarkan sejuk2 camni...


another group yg stay kat sini masa ni...meriah la jugak kawasan ni...xde la kteorg anak beranak je yg bikin havoc tgh2 hutan ni...hahaha


sebelah malam ada kugiran...mostly lagu2 yg dorg men rentak blues...ada la dua tiga lagu yg kena ngn telinga aku...adik aku pun ada bawak gitar dia...kteorg wt kugiran sendiri je guna gitar, cawan, sudu ngn bekas makanan...kihkihkih...


dlm rmh ni ada gak disediakan kelambu...adik aku yg paling bongsu punya la excited jumpa kelambu sebab dia xpenah ada pengalaman tido dlm ni...so, aku pun kasi can je la bdk kecik sorg tu nak merasa tdo dlm kelambu...

waktu malam kat sini memang sjuk smpai ke tulang...hahaha...pakai long sleeve ngn cardigan tebal pn blh feel lg sejuk...layer lemak aku x ckup tebal lagi ni...hahaha...pakai tebal2 camtu pastu masuk dlm sleeping bag...mmg nyaman je aku tido mlm tu...

pagi tu bgn nak solat subuh ngn mamai2 tu masuk bilik air cuci muka...sejuk dia tu memang segar btol...hilang mamai aku...

da mcm bawak YB tgk kawasan je...hahaha...

kesian adik aku yg sorang ni..nak kupas manggis pun x reti...aku siap wat tutorial lg utk dia...yg angah pun gigih rekod...hahaha...


next day kteorg request ngn abah nak pegi bukit tinggi...pagi2 sarapan & kemas2 terus bertolak ke bukit tinggi...x blh lewat2 sebab ada dua bdk skola kna balik asrama masa ni...kihkihkih...

continue next entry....

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com