G.E.N.G

nuffnang

Tuesday, March 25, 2014

officially aku da nak jadi cikgu!

biarlah gambar kat bawah ni memulakan bicara...


kesian blog ni jadi anak tiri aku sejak kebelakangan ni...
jadi penganggur ni tak bermakna aku goyang kaki ngabeskan beras je kat rumah...
ngadap pesbuk, instagram, whatsapp suma tu berjam2 mmg steady je...tapi sampai part nak update blog mmg rasa berat betul jari jemari ni...

19 mac tu, dlm waktu zohor camtu la lebih kurang...
aku bukak pesbuk tgk ada member post link utk semak penempatan da ada...
aku yg tgh ngadap menjahit baju kat rmh tiba2 jadi x keruan sgt...serius rasa neves x hengat la...
mau aku x neves sebab time tu masuk IC utk wat semakan kata nama aku xde dlm senarai penempatan...
aku makan nasi pun x lalu mana walaupun hakikatnya aku ni selera raksasa bila makan...
member cakap try semula dlm kol 3 ke atas...

bila da kol 3 tu, aku still xde kekuatan lg nak cek nama aku...
aku tggu member2 kat whatsapp wt laporan dlu baru aku nak try semak...
masa ni masing2 bgtau nama still xde dlm senarai lagi..
tiba2 sorang member aku bgtau yg nama dia da ad...masa ni aku igt dia melawak la jugak sebab dia mmg pesen ske main2...
siap anta screen shot bukti mmg nama dia da ada...
fuuuuuhhhh...sabah kot...
pastu dtg makin ramai pulak yg anta screen shot inform dpt mana...
rasa nak nangis pun ada sebab aku refresh byk kali page tu utk dptkn keputusan aku sbb byk kali aku try aku punya nama still xde dlm senarai penempatan...

cuba punya cuba, at last kua jugak nama aku...
alhamdulillah aku dpt selangor...
menjerit jugak sepukul sebab terkejut...
kesian abah aku terkejut...da la tgh makan masa tu...huhuhu...
masa apply dlu aku mintak pahang, johor & negeri sembilan...
xpe la xdpt negeri pilihan pun...aku redha je la...

lagipun, aku mmg da ready dgn sebarang kemungkinan kalau2 aku kena anta kat sabah, sarawak @ labuan...
ada sale pape kat mall, aku usha2 harga luggage...usha luggage yg x berat sgt sebab bia content dlm tu je yg berat...hahaha...nak standby budget konon2nyer...
siap usha lagi universiti2 kat sna ada kos pe je utk master sbb aku mmg niat nak sambung master sebelum aku beranak pinak....hahaha...
usha tempat2 menarik kat sana utk hiburkan ati yg jauh di perantauan...
siap berharap lagi kalau kena anta belah sana aku nak sabah sebab aku memang teringin nak ke sna...
aku sendiri sampai x rasa yg aku ada peluang utk dpt semenanjung...
seyes gler btol rasa sampai tahap tu aku pikir...

bila tau dpt selangor ni, pening kepala jugak sebenarnya sebab planning aku suma ni mmg ke arah utk ke borneo...
hahaha...
tapi sekurang-kurangnya bila dpt selangor ni plan nak sambung master aku lg mudah...
cuma living cost tggi la kalau aku dpt tgh2 kota metropolitan...

dlm aku pening nak uruskan segala dokumen ni, ada jugak insan yg bikin aku small heart a.k.a kecik ati ni...
hamba allah ni dpt belah2 borneo sna...
siap perli2 aku seronok la yer boleh bersuka ria kat selangor...
adussss....
aku pny la support bg x rasa down sgt kat sna nnt...tau2 ending perbualan kteorg dia blh bg ayat camtu...
slh ke aku bg moral support ni?
trus senyap aku bila kena camtu...
brutal2 aku pun, dlm ati ada taman bunga jugak...
mana tahan kena perli2 ni...
tu blm lg yg cakap kteorg ni pakai kabel besar batang balak utk dpt semenanjung...
kalau aku ada kabel besar batang balak tu, bek la aku mntk siap2 trus nak skola mana...lg dekat ngn rmh aku pn lg bgs...
mmg down gler2 jugak la aku...
mcm lagu jay sean ft lil wayne tu...
baby are you down down down down down...
hahaha...xpasal2 je...

ni ketentuan hidup masing2...
Allah x turunkan dugaan pada kita kalau kita x mampu nak hadapi...
mungkin kita rasa sulit masa ni tapi Allah da tetapkn sbnrnya itulah yg terbaik utk kita...
aku harap semua kawan2 aku kuat utk harungi segala dugaan ni termasuklah diri aku sendiri...
semoga dapat menjadi pendidik yang berjaya dunia & akhirat...

*berdebar jugak nak tau kena anta kat daerah mana ni....*

sekian dari balai berita...hahaha...
peace yawww :)

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com