G.E.N.G

nuffnang

Wednesday, June 15, 2011

trivia tentang makan

org yg da kenal lama aku mmg paham sgt aku ni suka makan
aku pun xtau habit ni datang masa bila
tau2 je aku da menelan
kalau aku x mo pegi makan tu perkara aneh lagi ajaib la tu

ada orang dengki aku ni makan banyak tapi badan x naek
sape kata berat aku x naek???
bila aku bgtau berat aku je mula la wat2 terkejut


*ingat aku propa je ke??bwk la penimbang bia aku timbang berat aku dpn mata ko* 
(tiba2 emo la plak)

nak tau cmne aku makan yg boleh wat badan aku gini???
*promote...promote...promote...hahahaha*

1) aku paling x suka kari. aku cuma makan kari buatan ibu aku je....cukup rasa....x berempah sgt x bersantan sangat...kari mamak la paling aku pangkah besar2...kalau da xde lauk laen kat kedai makan tu aku telan je la tp aku akan pastikan kuah kari tu x jejak kat nasi aku....hahahahaha


2) aku paling suka makan spageti + macaroni kuah carbonara...asyik makan nasi je hari2...bosan gak kadang2 tu...*ayat berlagak*


3) jangan takut try makanan baru...as long makanan tu halal why not we try, right???

4) makan x pyh la hadap byk2 sekaligus...nk kasi meletop perut ker??? *sila jangan terkejut bila tgk isi pinggan aku kalau kita makan sama2*


5) makan kentang untuk ganti nasi...hehehehe..igt lagi x novel BI masa sekolah dulu tajuk potato peoples? teacher aku cakap kalau nk bdn tinggi macam watak dlm cite tu kena la makan kentang untuk ganti nasi...kentang tu bukan setakat sebijik dua je skali ngap...makan kentang tu bia sama kenyang macam makan nasi...*aku yg renek ni g caya la kata2 teacher aku tu...ntah betul ke x pun aku xtaw...tp aku memang suka kentang pown...*

jemput-jemput kentang
6) aku x suka memasak untuk hidang kat orang sebab nanti aku makan sikit dari biasa..pastu kompem lapo balik..nak makan lagi badan da penat memasak...*pe boleh wat kalau penyakit malas da merebak*...aku suka memasak untuk diri aku je...sedap x sedap aku yg telan...xyah dgr org len complain makanan aku...hehehehe...

7) aku suka makanan yg pedas2...tp kalau da over sgt pedas tu smpai hilang nikmat nk makan x guna gk...sebab habit suka makan pedas ni la aku dpt gastrik...*padan muka aku*


8) aku paling x suka pantang makanan...x kisah la masa tu nk demam ke pe pun...kalau aku nk aku makan je...effect bdn sikit2 xpe...selagi aku boleh tahan...aku ada masalah alergi ngn seafood...skali aku teringin nk makan seafood aku x heran da kat kesan sampingan yg kena nnt...yang penting perut aku terisi...*lebih baik kena gatal2 dari perut pedih kena gastrik...gastrik lagi sakit... =P*

9) makan bia kunyah 40 kali...ikut sunnah nabi...x yah nk dok gelojoh makan..tau ler lapo tp x yah la dok tunjuk kat semua org yg korang tu lapo...x senonoh tau x? lagipun bila makan kunyah betul2 ni makanan senang nk hadam...xde la pasni nk berak pun macam berak batu...

10) elakkan mandi lepas makan...lagi2 kalau makan tu kenyang sampai bersandar kat kerusi atau erti kata lain korang makan kenyang macam ular sawa...kalau mandi terus pas makan boleh buncit taw...x caya try la...makan lepas mandi tgh badan segar lagi best...lagi berselera...


p/s : tips dari org x bertauliah...hehehehe

by : serangkai 1

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com