G.E.N.G

nuffnang

Friday, February 7, 2014

L syndrome

da nk hujung2 bulan januari je tbe2 dpt penyakit L syndrome...
laziness syndrome...tu nama yg org kampung aku panggil...
nama melayu dia penyakit sindrom malas...

minggu2 akhir 2013 baru2 ni, kemain la member2 aku dok whatsapp bgtau posting 20 januari 2014...
gler x eksaited...
tu yg mggu2 awal januari kemain gigih aku update sbb takut da keje nnt x sempat nak update selalu konon2nyerrrr...
tapi bila da makin dekat dgn tarikh 20 januari tu, barulah dpt tau yg rupa2nya tu tarikh posting utk batch DPLI...
mmg cisss sgt yg yakin gler sebarkan rumors tu...hahaha...

bila kena cisss camni ubt dia makan ler weiii...
makanan boleh mengubati luka dihatiku...kihkihkih...

jadi penganggur ni bukannyer aku dpt dok saje2 kat rumah...
ada je tugasan2 ibu abah aku bagi...kihkihkih...
aku bukak mini office utk buat bahan2 ABM utk ibu abah aku...

hujung minggu aku pergi kelas menjahit kat kelas komuniti...
hahaha...perempuan sgt xtvt weekend aku...
da la mmg x reti menjahit...jahit butang pun ikut suka aku je asalkan lekat...
masuk kelas terus nk buat baju...
bila cikgu yg ngaja sebut istilah2 yg tukang jahit guna je, mula ler aku blur...
jahit senget tu normal la...tetas jahitan 3-4 kali tu lg la normal...
rasa macam nak jadi the hulk je bila byk kali kena betulkan jahitan...hahaha...
gler x stress bila tgk org len buat smooth je...

klik pada gambar utk tumbesaran yg sihat...

suma hasil keje aku dpt 98%?
hahaha...serius aku x percaya sebab indah khabar dari rupa...


cubaan pertama...buat bedung baby...hahaha...
dalam kelas tu mak2 buyung ngn mak cik2 yg bakal dpt cucu...
aku je yg single mingle x kawen lg....hahaha...
xpe2...preparation utk bakal anak nnt...mihmihmih...
since kat rumah aku xde bdk kecik utk jadi model, maka teddy bear ni la jadi mangsa...


bedung baby...siap ada hoodie okkaayyyy...hahahha...


yg petak tu sarung bantal baby...yg atas tu sepatutnya jadi sarung bantal peluk baby tapi sebab aku buat keje dlm keadaan perut lapa, maka x pasal2 jadi ketot camtu...fokus lari maaaa...


pakej 3 in 1...bedung, sarung bantal & sarung bantal peluk sepesen...
kain ni sepatutnya utk langsir tapi aku bantai je...
jimat kos..kain ni lg murah dari kain yg sepatutnya aku guna...hahaha...
bukan ada baby kt rmh ni...wat sampel je la...

tadaaaa!!!!
model yg tersenyum gembira memperagakan produk aku...
hahaha...

next weekend tu kelas menjahit baju kurung pulak...
tapi bukan saiz aku...saiz budak...
aku buat utk saiz budak 2 tahun...
yg ni model ada da cuma x smpai umur je lg...


baju ngn kain tu memang jadi da...
tapi nampak x pe yg x kena?
hahaha...
baju saiz bdk 2 tahun tp kain saiz utk newborn baby yg ketinggian mcm bdk 2 tahun...
ni la hasil kalau aku wat keje tgh lapa...
da memang habit aku suka wat keje sambil makan tp masa ni aku pun xtaw pe pasal boleh lupa nak bwk at least chocolate utk reduce kan sakit jiwa aku sebab byk kali buat silap...kihkihkih...

next weekend join lagi...
lagi ekstrem sebab buat baju melayu...
kali ni buat baju je dlu...seluar next class...
serius stress gler sebab kali ni lagi byk aku silap jahit...
hahaha...
rasa nak menjerit je sebab geram sgt tp memikirkan bukan aku sorg2 kt situ, terpaksa la aku pendamkan je...
rasa nak jerit je, aku sumbat coklat M&M byk2 dlm mulut...hahaha...


org len dtg kelas bwk sample baju laki masing2...
da aku xde laki ku sendiri lg, memang lenggang kangkung je la x bwk sampel...
x tringat langsung nak kidnap baju abah or adik laki aku...
baju ni x siap 100% pun...belum dikemaskan jahitannya lagi...
kasi cantum je dlu...
tgk dlm gambar mcm cun je tp kalau kau belek sebijik2 nampak ler cacat cela jahitan aku...
hahahaha...
pasni kalau kena buat baju melayu, pikir seribu kali kot nak buat jenis berkolar cmni...
susah nak mampos...hahaha...patut ler baju melayu mahal2...
kalau aku buat lg baju melayu, jahit jenis kolar teluk belanga macam baju kurung tu je la kot...


mini office aku...buat abm utk ibu ngn abah...
printing service...scanning service utk wat koleksi soalan...
bekas cover pink tu stok makanan aku sambil wat keje...hahaha...


yg ni buat flashcard utk ibu yg ngaja kelas pemulihan...
makanan ngn aku x blh dipisahkan waktu tgh buat keje...mihmihmih...
roti bakar + mushroom soup + neslo...

sekian dari balai berita penganggur berlakiber...
peace yaw!

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com