G.E.N.G

nuffnang

Saturday, April 9, 2011

O.M.G!!!! adik aku eksiden!!!!

dang!!!
dgn perasaan malas aku on fb pd 27 mac 2011 kol 11 mlm....
tbe2 aku nmpk kt status adik aku tulis cmni :


ha...ni xkn adik aku yg ni plak kan yg eksiden tu..
adik aku yg baru amek result spm tu la yg eksiden tu...
risau gk la tk0t la jadi pape kt dia...

yg x bley blanya dia sndri yg merempuh kete tu...
da la bukan calang2 kete dia g rempuh tuh...
kete feveret aku ngn adik aku NURUL... 

*x caya korg tgk la header blog dia...ada gk gmbo kete ni*



b4 ni p0n dia penah redah langgar sliding do0r rumah ngn kete kancil abah aku...
x berpintu brape lama ntah rmh aku masa tu...
patah tgn pn pnh dia ni...
kesnyer jatuh masa member tgh bonceng dia nek basikal...
sgt cuai kn dia ni?

pastu aku pn selidik la asal-usul kejadian dia eksiden ni....
dari perasaan risau kt dia blh jd bahan ketawa guling2 la...

*nmpk cm jahat sgt la plak kn aku gelak adik aku eksiden...cm kejam pn ader*

tp mmg seyes lebih klaka dari kesian...
nk tau sebab pe??? ni kronologi kejadian...

1) tmpt kejadian tu x la jauh sgt pn dari rumah aku...kira enjin pn x sempat panas lagi ngn jarak sedekat ni...

2) dia pg rempuh kete idaman kakak2 dia ni sbb x perasan kat lampu merah...dia kata pala dia tgh berangan pe ntah...padahal lesen dia baru je kua...xkn berangan bawak awek atas moto plak adik oi>>>

3) da tau pakai helmet tu bwk2 la ikat ms nk pakai tu...sengal2...kn da jadi gni...nasib bek adik aku ni x patah riuk...

4) adik aku sndri tpn abah & ambulance...hahahaha...bab tpn ambulance ni plg x bley bla....aku cm x cya je dia sempat lagi nk wt g2...

5) elok je dia dia tpn ambulance tu dia trus black out a.k.a pengsan ble tgk luka-luka dia....

ni bukan adik aku taw...google je ni...


6) dengan gembiranya dia cte kat aku best dpn nek ambulance...sbbnyer suma kete ke tepi masa dia nk lalu...

*mcm us0p dlm cte hantu kak limah balik rumah tu...us0p angkat wilca dia & jerit "ke tepi!!!!ke tepi!!!! ke tepi!!!!*

dia rasa mcm jadi org kehormat la plak...mcm la dia sdr pe jd masa tu da pengsan...aku sendri teringin nk nek ambulnce pn x dpt lg...potong line da ni....siap ckp aku dengki ngn dia sbb dpt nek ambulance free2 je...

7) sebab dia pengsan, dia terpaksa di tahan kad wad pemerhati...dekat 6 jam gk dia kata kna tahan kat sna...doktor suspek dia ni ada pendarahan kat pala...da dia pengsan pas eksiden tu....anything might happen, right?
.
.
.
.
.
.
.
sia2 6 jam dia d0k kat wad...xde la luka smpai berjahit-jahit...xde plak patah riuk sana sini...cuma luka2 kecik je p0n...

lastly, dia ngaku kat doktor yg cek dia tu sbnrnya dia xde pape pn...dia ok je...pala dia x terhantuk pape pn...dia pengsan sebab dia takut tgk darah kat luka2 dia tu....hahahaha....free2 je doktor tu pn gelakkan dia...

*mujur ko ni bukan perempuan kn?klu x tiap2 bulan la ko pengsan dalam toilet*

adik aku ni mmg penakut darah yg sgt tegar...
pnh dlu aku tlg pukulkan nyamuk yg da kekenyangan sedut darah dia...

"nape pukul tgn aku?"
"tu, nyamuk da kenyang sedut darah ko"
"da...da...buang cpt nyamuk tu...pening pala aku tgk darah tu...buang cepat!!!"

*darah nyamuk sedut tu byk mana la sgt kn???*

sejak akhir2 ni sll gk la dia pitam dek kerana tgk darah...
dpn lptp pn dia pnh pitam sbb tgk video yg berdarah-darah...
lg syahdu ble lptp tu tbe2 sangkut masa tgh climax berdarah2 tu...
free2 je pitam...
dia kata saje nk tgk sbb x pk smpai berdarah cmtu skali....

aku sll gk nyakat dia ckp,
"muka macho da tapi bab darah failed gler"
huhuhu...
nk wat cmne kn?
bukan dia mntk pn nk jadi g2...
natural dia mcm tu...
xtau la genetik sape dia dpt ni...

by the way, naseb bek gk la adik aku tu eksiden kt tmpt yg rmai org...
watnyer dia pitam tgk darah byk kua & tmpt tu plak sunyi...
kn sgt x bagus tu???
mintak dijauhkan la dari jadi bnda2 x elok cmni...

beberapa hari pas dia eksiden tu, boley plak dia g lukis pelan tempat kejadian & scan pastu tagged aku kat buku muka a.k.a facebook...
tau la ko ni amek lukisan kejuruteraan...
smpai bnda gni pn ko nk lukis....

sila klik gambar untuk paparan yg lebih jelas

sengal kn dia ni?
nama kat FB dia pn letak Nua Sengal's...
mmg seyes sengal...
not less not more...
hahahaha...

ni la gmbar moto dia sebelum & selepas kejadian

sebelum kejadian...baru berusia 2 mggu sebelum kejadian

selepas eksiden

korang ada masalah mabuk @ takut darah mcm adik aku ni gk ke?
tgk kt BLOG NURUL...
dia ada cite sket2 cmne nk wat klu korg ada masalah gni...
aku ni takut darah x la smpai tahap nk pitam...
darah klu kua memancut2 sape2 pn xkn la steady je kn?

pesanan utk adik aku, diri sendri & suma readers sekalian :

"bawak moto jgn berangan + jgn lupa ikat helmet tu"

by : serangkai 1

1 comment:

  1. just one thing...
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .




    HAHAHAHAHA........'till infinity

    ReplyDelete

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com