G.E.N.G

nuffnang

Thursday, December 30, 2010

aktiviti mengabiskan masa cuti semester

cuti sebulan lebih ntah pape je yg aku da wat...
aku blaja jahit manik kt baju...cari gmbr kt tenet pastu try ikt...xpn g butik usha baju yg ada manik2 ni nk dptkan ilham...
kna concentrate abes la nk wt bnda ni...klu x t ada je la problem...aku ni plak jenis x blh nk concentrate wt satu bnda tu terlalu lama...so, baju kt bwh ni la yg sempat siap...ada lagi dua tp x siap2 lagi...ngntk btol nk ngdp wt bnda ni...




ni je yg termampu aku siapkan...hahaha...


 kenapa gmbr gitar yg ke2?aku blaja main gitar ngn adik aku...susah wei nk men gitar ni...adik aku ajar kod yg kacang goreng pn susah aku nk follow...dia ajar aku kod lagu situasi-bunkface...sket je pn kod tp agak berterabur gk la aku men...on minus one smbl aku petik gitar beterabur ke laut suma kod aku ngn tempo2nya...tu blm tgk lagi jari aku petik gitar...lg klaka...adik aku ckap aku petik gitar da mcm dlm cite kungfu hustle yg petik je alat muzik dia kua pisau tu...hahaha....sengal gle la...




gitar adik aku

ni saje je pose ngn gitar masa raya

aku ada gk blaja masak memasak ni...yg plg aku x sgka2 aku akan wat ialah aku masak rendang...
masa tu aku kt kampung ngn dua org adik aku + sorg cousin aku...pg tu ntah npe aku rs pening je lg pala pas da bgn tdo...so aku pn pg pindah baring kt blk...bgn je sedar2 da dkt kol 11....

kua blk nk g mandi cousin aku ni bgtau something kt aku..
"kak leha, atok suruh masak rendang..nk mkn ngn pulut..."
hahaha...makin pening aku dibuatnya...x pnh2 dlm hayat aku selama ni aku masak rendang...bese ble ibu masak rendang aku tukang goreng kelapa wat kerisik je...pdn ngn mke aku...

aku pn g lh mandi bg segarkn pala aku yg makin serabut ni...ibu da la blom smpai rmh atok lg...so, siap je mandi, aku trs roger ibu tny bhn nk wat rendang...tgh sdp2 ckap tu blh terputus la plak...seyes serabut pala aku ms ni...cousin ngn adk aku pn hulur resepi rendang dari majalah....korang mmg hero aku la...hahahaha...



aku pn set up la brg2 yg nk gna...rempah rendang plak xde...belek2 resepi td x yh gna rempah...taram saja la resepi ni...atok suruh aku g amk lengkuas kt blkg rmh...cousin aku pn temankan gk...aku igtkan lengkuas ni sng2 je nk petik...skali belek pnya belek pokok lngkuas tu, rupa2nya kna gali nk dptkan lengkuas tu....sengal gle aku ni...berhempas pulas aku korek...last2 bsr ibu jari je yg aku dpt...ok la dr x dpt lgsg kn?

ni masa tgh dlm kuali lagi....
adik aku cdg msk rendang tok....tp bhn yg aku da prepare wt rendang bese tu la...so kteorg pn meng'eksperimen'kn daging tu ngn resepi kteorg ni...cmpr  dua2 resepi jd resepi kteorg...men msk je bhn yg ada dlm dua2 resepi tu...naseb bek menjadi...not bad gk la rs utk org first time wat...hahaha...riak gle....

by: serangkai 1

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com