G.E.N.G

nuffnang

Tuesday, December 21, 2010

kenangan lalu


18hb 12 2010
Hr ni g jln2 kt jb..hajat di hat ink shopping…tp mengenangkan poket yg kian tipis ni, kte window shopping pn best jugak(ayat nk menyedapkan ati sendiri)…


Smpai2 je terus  menuju ke plaza pelangi…da xde pe sgt da kt cni…bese2 je…trs tukar route pg jusco tebrau…byknya barang best2 kt cni…godaan btol…da melilau dlm ni perut pn da berkeroncong…

niat nk mkn wantan mee..tp apakan daya xde plak dia wat hr tu…so, sape2 yg tau tmpt mkn yg jual wantan mee yg halal bgtau la kt mana coz teringin sgt nk mkn….(ni kn mknan cina..ad gk cr hidangan dia yg x halal coz ad cmpr wain klu x slh aku)terbyg2 je lg rs wantan mee kat tekak aku ni….(da mcm org mengidam je…)

- lbh kurang cmni la kot wantan yg aku mkn sebelum ni...ni gmbr google je...tp yg ni berkuah sgt-

Perut da knyg adik aku sarah ni ajak aku g men game plak..mcm tau2 je along dia ni mmg ske men game…lyn je la…




Da pusing2 bndr jb ni abah ajak g taman munsyi Ibrahim…nk tau knpa?abah ajak kteorg g jmpe pengasuh kteorg ms kck2 dlu…F.Y.I. dlu aku tggl kt jb ms kck2 dlu…umur 8 thn br dok kt Pahang smpai le skrg ni…dkt 14 thn da x jejak kaki kt tmpt ni…klu g jb sll je lalu area cni tp x pnh singgah pn…

Jln nk menuju ke rmh lama kteorg tu pn da byk berubah…aku tgk pn da x brape cam da…Rumah2 kt cni pn da byk yg diubahsuai…jmpe tapak kdai yg aku sll pg ms kck2 dlu…skali aku kna kjr ngn anjing ms otw nk ke kdai tu, trs serik nk merayap g kdai da…
- ni la rumah aku ms kck2 dlu...ms aku dok cni dlu pagar pn x pasg lg -

rmh lama kteorg pn ad gk perubahan…ms nk cr rmh pengasuh kteorg ni mcm was2 pn ada…mencari rmh yg nk dituju pn berpandukan rmh lama kteorg tu je la…selang 3 buah rmh gk…so, rasa agak2 confident tu kteorg pn bg la slm & tny, “ni rmh pak mat ker?”…btol rupanya tu rmh yg nk dituju…

Rupa2nya pak mat br je meninggal masa raya ke-2 br ni…isteri dia la yg jga kteorg dlu…kteorg pggl dia mak…igt lg rupanya mak kt kteorg…mcm2 cte kua…mak pn still jga anak org smpai skrg…tp dia x gna title mak da…da jd nenek plak…sbbnyer dia da bercucu skrg ni…

- ni pengasuh aku dlu,,,yg dia dukung tu anak org yg dia jga skrg ni...cute je bdk tu...bdn dia ringan je nk dukung -

Tgh syok berborak trn sorang guy dr tgkt atas…mak ckap ni la boboy…sape dia ni?dia anak mak yg kawan ngan aku ms kck2 dlu…sll nyakat org gk dlu dia ni…rupa2nya baby yg ad kt ruang tamu ni anak dia rupanya…da jd ayah muda2 lg…cpt dia smpai jodoh…umor dia br 21thn…tua setahun je dr aku…hope akan kekal selamanya…turn aku ble plak ek?hehehe…

Igtkan nk g rmh mmbr rapat aku dlu tp x sempat plak…mak ckap dia skrg tggi lampai…tgh stdy kt upm..nama dia?nashru amira bt razak…ayah dia da bli rmh sblh & pecah dinding supaya dua rumah bergabung menjadi satu…rmh kt cni x la bsr mana…

ble da cantum dua rumah tu luas la sket…adik bwh dia nurul izati @ ati…sll kna gossip ngn adik aku , nuar dlu…nuar tkt2 ble ajak g rmh dia…lg2 ble sarah pn da tau cte tu…lg syok la sarah ni nyakat abg dia…hahaha…


No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com