G.E.N.G

nuffnang

Friday, December 3, 2010

kejadian aneh yang menimpa manusia mengejutkan dunia~~~

1.      The Horny Grandma [CHINA]
Granny Zhao – nama panggilannya dulu – adalah seorang wanita tua dari Zhanjiang yang menjadi terkenal kerana tumbuh ‘tanduk’ di dahinya. Menurut keluarganya, tanduk itu muncul sekitar 3 tahun yang lalu, sebelumnya dalah tahi lalat kecil biasa, namun entah kenapa lalu berubah menjadi ganas dan terus membesar. Awalnya dibiarkan, namun tumbuh sehingga kini menjadi sangat menggangu pandangannya. “Saya menjadi tidak selesa kerana telah menghalangi pandangan saya,” kata nenek Zhao.




2.     The Over-Sized Fingers [CHINA]

Liu Hau dari Jiangsu. Sejak lahir, tangan Hau sudah aneh, ia memiliki ibu jari, jari telunjuk dan jari tengah, yang aneh. Tumbuh membesar dengan tidak konsisten. Keadaan ini disebut macrodactyly. Pada 2007 lalu dia menjalani pembedahan pembentukan tangannya di hospital d shanghai. Dari operasi pembedahan itu doktor mengangkat 5.1kg daging & tulang.






3.      The Tree-Trunk Leg [CHINA]
Chen Zongtao benar benar tidak dapat bongkok karena kakinya yang berat 150 paun. Pertumbuhan daging berlebihan ini dialami sejak dia masih kanak kanak  dan terus berkembang. Akibatnya,Chen tak dapat bangun, dia hanya mampu berjalan di tempat tidur. Dokter mengatakan bahwa dia menderita neurofibroma, seperti tumor jinak. Tidak diketahui apa tindakan selanjutnya oleh Chen,adakah dia akan dibedah ataupn tidak.




4.     The Chinese Elephant Man [CHINA]

Huang Chuncais pun kemudian popular dengan jolokan ‘Chinese Elephant Man.Tumor seberat 15 kg telah menarik kulit wajahnya sehingga menjadi bentuk yang aneh. Ini membuat Huang sangat menderita, bahkan untuk makan pun dia harus bersusah payah. Doktor di Fuda Cancer Hospital di Guangzhou yang menawarkan bantan rawatan untuknya. Tentu saja pembedahan ini tidak cukup hanya sekali, kerana keadaannya parah. Foto ini adalah salah satu yang diambil setelah pembedahan kedua, pada januari 2008. Masih belum sepenuhnya normal. Tapi Huang tak perlu bimbang kerana pihak doktor akan menjalankan lagi pembedahan sehingga wajahnya kembali normal.




5.      The Man With A Twin [INDIA]
Sanju Bhagat, perutnya membuncit tidak normal adalah seorang pengambil alkohol serius.  Petani usia 36 tahun itu berfikir, perutnya yang membesar mirip orang hamil adalah akibat tumor. Lalu dia pun berjumpa doktor. Mengejutkan apabila doktor menyatakan bahawa di dalam perutnya adalah parasit kembarannya. Disebabkan itu, nafsu makan Bhagat sangat luar biasa melampaui orang normal, padahal meski makan banyak tapi tubuhnya pun tidak gemuk. Rupa-rupanya, itu adalah pengaruh parasit kembarannya yang terus berkembang di dalam perutnya.


6.      The Human Octopus [INDIA]
Laksmi Tatm, bayi yang kelahirannya menjadi sangat menggemparkan kerana dia lahir dengan 4 kaki dan 4 lengan. Orang menggelar bayi ini sebagai Human Octopus atau manusia kurita. Keadaan itu terjadi kerana janin kembarannya yang masuk ke dalam dirinya sewaktu dalam kandungan. Kejadian yang menghebohkan itu telah mencetuskan satu kepercayaan oleh masyarakat tertentu,. Mereka [percaya bahwa Laksmi adalah penjelmaan Dewi Laksmi, yakni dewi berkaki delapan yang menjadi salah satu yang dipuja dalam agama Hindu. Dua tahun kemudian, setelah Laksmi cukup besar, dokter pun melakukan pembedahan pada tubuhnya. Kini bayi cantik itu bisa hidup normal, hanya dengan dua tangan dan dua kaki.




7.     The Tree Man [INDONESIA]
 Lelaki Pohon Indonesia yang dikenal sebagai Dede menderita kerana kombinasi Human Papilloma Virus (HPV) dan kekacauan genetik. Pertumbuhan kutil yang terus menerus sudah mengambil-alih sebgaian tubuhnya. Akibatnya ia mendapat cemuhan dari banyak orang, bahkan sampai kehilangan pekerjaan keranannya. Dede yang telah memiliki dua anak ini pun menjalani pembedahan di hospital  Hasan Sadikin Bandung dengan pembiayaan ditanggung oleh pemerintah.




p/s : sesungguhnya semua kejadian itu ada hikmah disebaliknya...bersyukurlah kerana kita telah dilahirkan tanpa sebarang cacat cela 


by : serangkai 1

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com