G.E.N.G

nuffnang

Tuesday, December 7, 2010

kesengalan aku di zaman persekolahan 2


7 tahun
Masa ni aku da btol2 valid masuk sekolah..still sekolah yang sama tapi dok kt kelas yang mula2 skali…memandangkan ni kali kedua aku blaja dlm darjah satu, mmg seyes boring la dok kt sekolah..suma yang ckgu ajar aku da penah blaja(berlagak gler…)...

da ngulang darjah satu utk kali kedua pn aku still x pndai nk beratur bli mknan ms rehat...bkn pe pn..sje mls nk beratur...so aku plh la jln shortcut ngn ikut ibu msk tmpat mkn ckgu...da msk tmpat ni aku x pndg da la mknan utk bdk2...aku mntk mknan yg hdg utk ckgu2...


da dpt mkanan aku g bla dok ngn kwn2 aku mkn sma2...ble mmbr tny dpt mana mknan tu sbb nmpk sdp semcm je...aku pn slambe jwb kt tmpt ckgu mkn...sharing la sket kt mmbr...xkn bg mmbr tgk je...kejam gler...kdg2 ble mmbr ajak rht sma2 aku msti jwb cmni,"nnt kte dtg kt awk pas siap mkn kt ibu kte"...hahaha...ayat org ad ibu kt sekolah...ad gk anak ckgu yg len perangai sma sengal cm aku mls nk beratur..


Aku ni ad je bnda sengal yang aku wat…ustat da ckap nk wat amali solat mggu tu…aku pny uniform ni ala2 bdk Chinese pny uniform(pkai skirt a.k.a pinafore)…hr nk wat amali tu bkn hari turn pakai baju kurung(ada gk bju kurung…)aku ngn geng2 yang pkai skirt hr tu konon nk escape la dr wat amali coz x pkai bju kurung…


Ustat xbg kteorg bla(kecik2 da nk ngelat kelas)…dia kata kteorg kna wat gk x kre la x pkai bju kurung pn coz ada boys kls aku yg pkai seluar pendek pn kna wat gk..padahal yg pkai baju kurung pn sama free hair gk cm kteorg ni…ada je nk cari alasan klu nk ngelat….so nk xnk aku kna la bersolat ngn pinafore aku coz surau sekolah tu baru je siap..kelengkapan smbhyg (telekung) tu xde lg la…


Masa tu nk smbhyang asar…Wuduk ttp amk..nk smbhyg kan…aku ngn geng2 aku ni la yg solat ngn pinafore..terseksa masa nk rukuk ngn sujud…terkepit2…burok gler r rupa g smbhyg ngn pakaian cm2…tp da nama pn blaja…wat je la kn? Klu x t smpai ble2 x reti smbhyg lg truk…


Masa darjah satu kte ada dapat suntikan…dgr je nk kna cucuk mcm2 dlm kepala otak aku ni…ngn bdk lelaki pn sibuk dok tkt2kn aku…aku ni mmg penakut ngan jarum inject tu…siap singsing baju, nurse dtg bg ubt pe ntah…thn skt kot tp rs ubt tu sikit punya teruk la…cm nk muntah pn ad ngn ubt tu…


ble turn aku je kna cucuk bergenang gk la air mata…dam cm empangan da mata aku…tggu masa nk melimpah je…
Nasib baik dpt gk aku thn air mata aku dari mengalir…



baru beberapa langkah dari bilik rawatan tu berkumandang la suara bdk menangis kna cucuk…aku pn pth blk nk tgk sape yg nangs tu(da lps nk tnjk berani la plak kan…)aku reverse blk sbb aku dgr yg nangs tu bdk lelaki…niat dlm ati aku nk kondem bdk tu cz da tkt2kn aku td…intai pny intai bkn bdk yg kaco aku td tp bdk yg plg senyap dlm kls aku…kuat gler la suara dia rupanya….

Ble da nk hjg thn, aku x igt ckgu mana tp dia pesan suruh bwk kerta manila ngn kaler…dia suruh kteorg kerat2 kertas manila tu jd pieces kecik2..pastu dia suruh kteorg tulis nama penuh, alamat ngn no tpn kteorg atas kertas tu…



dia nk kteorg hias cantik2 kertas tu…da comey2 tu dia suruh kteorg kasi kad tu kad kwn2…byk koleksi aku dpt…
Rupa2nya ckgu tu tau aku kna pndh sekolah thn dpn…sedey gler la masa tu…aku dpt byk kad dr kwn2 aku…

da la nama aku br je tercalon utk jd pengawas next year tu…pny la aku ngidam nk pkai uniform pengawas tu(padahal setakat kain je kaler maroon..ntah pe yg best sgt)…geng2 aku mostly dpt jd pengawas masa tu…Hari last sekolah aku nangs masa nk tdo mlm tu…sedey nk pndh rmh(sentimental kck2 lg da)…


by: serangkai 1

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com