G.E.N.G

nuffnang

Friday, May 31, 2013

down to memory lane #4

entri kali ni da masuk stage aku kat MRSM...
pertama kali dok jauh ngn family...
homesick tu ada la jgk sket2...
mula2 x terasa sgt homesick tp ble cuti weekend aku x balik mula la dtg homesick tu...hahaha
masuk je form 5, pantang ada peluang utk balik, memang aku cabut...
tepu rasa ddk dlm hostel tu lama2...


ni la classmate aku masa form 4...
kesian sorang2 je lelaki...
sebenarnya ada 3 org...hahaha...
sorg da pindah pastu sorang lg ntah ghaib ke mana masa amik gambar ni...


ni masa pemilihan utk jadi PRS a.k.a pembimbing rakan sebaya...
senior ni pun satu hal suruh buat topi paling hodoh katanya...
semangat ler aku buat bagi hodoh abes last2 tgk org sebelah bukan main dgn bunga-bungaan...
last2 dgn topi hodoh ni ler kteorg kena berjalan ke pantai dpn sekolah...
sabo je la...aku pun x paham apasal aku nerd sgt masa tu...hahaha...
len kali jgn ler bg bhs berkias ngn aku...


ni plak adik beradik homeroom aku...
3 org dlm ni da kawen da pun...kekeke...
aku dgn jam besar mmg trademark masa ni...


ni masa kem kepimpinan...
baju merah...jam merah...kasut sukat aku pun ada unsur2 merah...
masa ni ke'obses'san pada kaler merah...


masa ni ada aktiviti kat pantai chendering...
first time aku solat amik wudhuk guna air laut...
sebenarnya masa ni aku nak amik gambar berdua je ngn wani (yg pakai baju kaler hijau) sebabnya kteorg pakai baju corak sama...
last2 dua org tu dtg wat photoboom...
abes suma member2 yg nak amik gambar kat tepi pantai ni dorg masuk menyelit...


ni masa dinner form 5...
tema mlm tu moden kontemporari...
aku x paham maksud kontemporari tu benornya...
so, aku pun taram je la pakai kemeja blouse ngn skirt...
seksa nak berjalan pakai skirt ni sebab aku x bese sgt sarung skirt...hahaha...


ni aku ngn wani..
kteorg satu sekolah masa kat ABS dlu...
tapi masa kat ABS dlu aku xde la kamceng pn ngn dia...
siap mark dia bdk sombong lg masa tu...hahaha...
tapi takdir nak mengamcengkan kami, kteorg berdua je yg dpt satu MRSM...
org len punya ler ramai geng...aku plak terpisah ngn geng2 aku...
so, memandangkan dua2 first time ddk jauh ngn family, kteorg pun start la kamceng sejak dpt tau dpt masuk MRSM yg sama...hahaha....
lagipun, kt sana x ramai students dari pahang...so, cmne2 pun aku memang kena berbaik dgn dia even aku penah label dia bdk sombong...
alhamdulillah, sampai skrg kteorg still kamceng...
rupa2nya wani plak label aku as bdk kecoh sebab aku ngn geng2 aku memang byk ckp...
hahaha...amik ko....


ni aku dgn rumet aku...
kan aku da kata aku obses dgn kaler merah...
hahaha...


penutup zaman persekolahan aku...
ni ler classmate aku masa form 5..
memang dua org tu je la jejaka dlm kelas kteorg...
watnyer yg sorg tu pegi men ragbi, tggl ler sorg2 laki dlm kelas...hehehe...
sepatutnya dlm gmbr ni ramai yg pakai spec tp suma pakat tanggal spec termasuklah aku...
2 org yg da kawen dlm gambar ni...
tgk gmbr ni rs mcm baru je lg abes sekolah...
tp hakikatnya, da x lama pun nak abeskan degree...

peace yaw!!

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com