G.E.N.G

nuffnang

Monday, May 13, 2013

tau tak pe dia maksud Vlogger??

kalau penulis blog kita panggil dia blogger...
tapi apa itu vlogger?

vlogger ni sebenarnya satu istilah utk blogger gk tp diaorg ni x la menulis berjela-jela mcm aku ni...
vlogger ni ketengahkan idea diaorg melalui video...
mcm2 perkara dorg sll cakap dlm video diaorg...
ada yg bercakap ttg politik, budaya masyarakat, trend2 terkini dll...
yg wat aku suka layan video vlogger ni sebabnya dorg ni mampu bersahaja & yakin masa merekod video utk tatapan org yg menonton video mereka...

ni antara vlogger yg aku follow video2 diaorg...

1. Mat Luthfi

- dia ni org kedah...study kt oversea...
- aku suka tgk video dia sebab cara penyampaian idea dia sgt sempoi...
- aku suka cara dia bg pendapat..cara dia berfikir sgt unik..
- dibantu plak dgn kwn2 dia yg sama sempoi...video2 dia mmg jadi klaka abes...
- start tahun ni, mat luthfi da ada blog sendiri...tp entri dia mmg simple2 je...ni link blog dia -----> Mat Luthfi
- ni plak channel dia kat youtube... ----> matluthfi90's channel

2. Anwar Hadi

- ni pun org kedah jgk...sebaya aku & future teacher mcm aku gk tp dia major in Tesl..
- aku suka tgk video dia sbb aku suka dgr cara dia bercakap dlm bhsa Inggeris yg sgt fluent..seronok tgk org fasih ckp bhsa inggeris lg2 yg bercakap mcm ala2 mat salleh gitteww...
- cara dia smpaikan idea pun sama bersahaja mcm mat luthfi...ada satu video mat luthfi yg ad anwar hadi ni mencelah sekali...
- most of his video dlm bhsa inggeris...
- dia ni pn ad blog jgk ----> Anwar Hadi
- kalau nak lyn video dia blh klik sini -----> IniAnwarHadi

3. Maria Elena

- satu2nya vlogger perempuan yg famous... *clap...clap...clap...*
- dia ni pun sama sempoi dgn vlogger yg lain...
- da selamat jadi isteri org da pn...x igt hjg thn lps or awl thn ni...
- igtkan da kawen kurang da sket ke'sempoi'annya...maintain sempoi...cayalah...
- one more thing, aku suka tgk cara dia bertudung...unik...tp nk suruh aku pakai cmtu tu blm ada keyakinan lagi la...ahaks...
- jom jenguk blog dia... ----> Maria Elena
- ni plak channel dia kt youtube ------> Maria Elena 

bila aku nk jadi vlogger cmni???
hahaha...ntahla...
aku x seyakin diaorg ni utk rakam video..
aku dgr suara aku sendiri yg da dirakam pun aku segan sndri...
ntah npe aku rasa mcm klaka je...
sebabnya aku rasa suara aku bila da dirakam bunyi mcm kartun je...hahaha...

kalau nak kenal lagi vlogger2 len yg ada kat Malaysia ni, bolehlah check out kt sini ----> Top 10 Vlogger

enjoy!!!

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com