G.E.N.G

nuffnang

Saturday, May 4, 2013

roti cheese

hidup org bujang, suma bnda kena simple lg express tp nakkan something yg tip top...
demand kan??
hehehe...

kalau hari2 nak melantak megi, bubur segera, bihun segera, milo 3 in 1 je, xke boring tu...
bukan nak menyombong tp skali skala kna gk tuka pola pemakanan tu...
takut nnt mudarat masa da tua...
xpn nnt tkt2 baru masuk 30 da ad mcm2 penyakit...
mintak jauh la semua tu...

so, sekarang ni aku nak cuba beralih arah makan makanan segera yg lebih berkhasiat...
ayat bajet mcm pakar pemakanan plak...
bukan pe, sebabnya aku ni ad gastrik...
bab makan mmg kna bg priority la...
bkn aku x mkn megi suma tu tp aku cma mkn kdg2 je sbb beberapa jam lps mkn tu perut aku akan sakit yg maha dasyat...kekekeke...
sejak jd penghidap gastrik ni, perut aku mcm anti ngn megi ni...
tp klu dtg gian nak melantak megi tu, aku lynkn sje perut ni...
tp ble da skt, sila tanggung la akibatnya nnt...

utk elak bosan hari2 makan roti dgn jem or nutella, aku pn try la mcm2 aksi utk makan roti...
knpa roti?
sebab roti ni bkn jns makanan yg berat..
kalau bgn tgh2 mlm pastu rasa mcm nak mencekik tu, kira okay la amk roti dari mencekik nasi..
kesian kat perut tu kan bekerja proses nasi tgh kita tdo...
klu mkn roti, ringan sket beban perut tu...

hari tu dok meronda2 dlm FB, maka terjumpalah dgn satu resepi ringkas utk roti ni...
memandangkan cara nak prepare pn cpt dan ringkas, ditambah plak dgn cheese yg memang menjadi pujaan hati aku...
maka, tanpa ragu2 aku pun try la resepi ni...kihkihkihkih...

kualiti gambar xbpe mantap sbb guna handphone je...
ditambah plak dgn perasaan x sbr2 nk mkn...hehehe

Roti Keju
Bahan2 :
roti (asingkn bhgn tepi roti)
kepingan keju
kuning telur 

Cara2:
1) Asingkan bhgn tepi roti
2) Sapukan kuning telur pada keliling roti. 
3) Letak keju pada sebelah bhgn roti. Setengah keping pun da memadai utk sekeping roti. Kalau rasa nak lagi jimat, guna sekeping keju tu utk 4 keping roti...kekekeke...
4) Lipat dua mcm nk buat sandwich tu. Pastu tekan elok2 dgn garfu bagi dua2 permukaan bercantum.
5) Kalau ada kuali leper, gunakan kuali leper. Kalau xde, guna je mana2 yg ad. panaskan kuali. letakkan minyak secukupnya. Xyah byk mcm nak goreng ayam. Nanti roti tu serap byk minyak tu. X elok utk kesihatan.
6) Balik2kan smpai permukaan roti jadi garing. 
7) Siap untuk dihidang.

selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com