G.E.N.G

nuffnang

Monday, May 6, 2013

saya pilih malaysia

tajuk semangat patriotik abes...
kihkihkih...
umur da 23, so da ckup syarat la utk pergi mengundi..
sebelum ni mengundi pun dalam kampus je...

nervous?
mmg x la...
aku bkn jns yg sll nak nervous bagai...

aku cuma nervous bila :

1 - berhadapan dgn kucing...kekeke...penakut dgn kucing sebab ada tragedi dgn kucing masa kecik2...smpai besar dok takut kat kucing...

2 - ada kat tmpt tggi...gayat wooo...rasa loya, pening, ketar lutut suma ada la...tp selagi ada xtvt yg libatkan ketinggian, selagi tu aku akan try buat...bg kurang sket rasa gayat...

3 - ddk dlm tmpt gelap..sape men gurau ttp2 lampu ni mmg bikin hati gua panas...lu mmg cari gado sama gua...haaaaiiiipp!!!

hidup kena tenang...
baru blh wt keputusan yg rasional...
aku x kata kump A slh, kump B btol atau sebaliknya...
both sides have their pro's and con's..

menang kalah adat pertandingan...
x perlulah nak caci maki sana sini...
tuduh sana sini...
fitnah sana sini...
kalau kita betul2 perjuangkan kump yg kita sokong, just show the people that your team is the best and not condemning others...

tahniah bg yg menang..
takziah bg yg kalah...
memimpinlah dgn baik, jujur, telus dan ikhlas bg yg menang...
bg yg kalah tu, muhasabah diri...mesti ada sebab dan hikmah di sebaliknya...
yang paling penting, bersihkan balik segala sepanduk, bendera, replika, etc suma tu...
sesetengah tu menghalang penglihatan...
kebersihan kan separuh drpd iman...

--------------------------------------------

aku sampai pusat mengundi dlm pukul 11.30..
aku mengundi kt kolej vokasional sanggang but formerly known as sek teknik sanggang...
sampai kt sana, bertembung dgn kenalan ibu..
ibu tegur dlu & tny keputusan SPM anaknya..
alih2 kenalan ibu tu dok tanya SPM aku cmne..
ibu gelak & ckp klu br abes SPM, aku ni mana blh g mengundi lg...
kihkihkih...

saluran aku mengundi org x ramai mana...
beratur kjp je, da blh setel sumanya...
pastu ikut ibu g mengundi plak sbb ibu kena undi kt tmpt len...
saluran ibu mengundi lg cpt setel...
x sempat nak layan game kt hp pn...
i loike!!!

dakwat kekal?
xde la kekal mana pn...
mungkin betul dakwat tu blh kekal pd jari smpai 7 hari...
yg tukang calit dakwat pn x daya nak goncang botol dakwat tu ala2 gangnam style utk setiap org...
bukannya nak calit kt sorang dua...

suma da berlalu...
terimalah dgn hati yg terbuka...
dan yg paling penting, jgn tangguh2kn sgt posting kami semua ye...
peace yaw!!!


5 auto...dlu pernah ada cita2 nak blaja automotif...
tp terpaksa tolak tawaran sbb abah kata ni keje utk org lelaki...
kalau x, ni mesti jadi kelas aku dlu masa form 5...



jari da kena calit...

suasana kt luar pusat pengundian

kuat harimau memang kuat...yeah!!!
i just don't like my finger turns to blue..
it seems like my finger is bruise...

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com