G.E.N.G

nuffnang

Thursday, January 2, 2014

budak tersepit pada kerusi

hari ni merupakan hari pertama persekolahan sesi 2014 utk budak2 bagi negeri selain terengganu, kelantan ngan kedah sebab depa da start sekolah 1 january lg da...

teringat masa mula2 masuk sekolah masa tahun 1996...sepatutnya masa tu aku kena masuk tadika tp aku pun xtaw pe pasal aku x pergi tadika tapi ikut ibu aku masuk sekolah duduk dlm darjah 1...pintar cerdas mcm adi putra barangkali...wakakaka...

tp aku xde da duduk dalam kelas tetap sepanjang masa...aku masuk kelas yg ibu aku pegang...kelas last skali kalau x silap...bila aku rasa x suka ngan cikgu yg ajar masa tu, selambe aku angkat kaki keluar pergi bilik guru...hahaha...cikgu tu pun x blh nak marah sebab aku bukan student tetap kelas tu pun...kre mcm menumpang je...masa tu aku da reti nak membaca ngan mengira...so, xde hal la kan kalau aku xnak masuk kelas pun...hahaha...

1997 aku officially masuk darjah satu...ibu da x bagi aku sesuka ati nak keluar kelas kalau aku x suka cikgu yg ngaja masa tu...since aku da penah masuk darjah 1 masa umur 6 tahun, agak boring jugak la masa ni sebab banyak benda yang aku da belajar...hahaha...riak betol la budak sorang nih....da ler boring dalam kelas, nak beratur beli makanan kat kantin pun malas...elok da beratur pastu nampak ibu aku datang kantin, terus aku ikut ibu masuk tempat makan guru...order dari dalam je...hahaha...memang best buat sekolah ni macam sekolah sendiri je...

masa darjah 1, aku dapat jadi penolong ketua kelas...ketua kelas aku nama faiz kalau x silap aku...dalam kelas aku masa tu memang ramai jugak la bdk2 laki nama faiz ni...ntah pe nama penuh ketua kelas aku tu...femes btol nama faiz masa ni...since aku ni anak sulung, budak2 kelas pun aku lanyak macam adik aku je...xde la aku hempuk bagai macam aku wat kt rumah...

memang aku ngn si faiz ni jaga betol2 bdk2 kelas kteorg bg jangan bising & merayap kua sesuka ati...memang mcm singa kteorg jaga kelas tu...super duper garang...adegan kejar mengejar pun ada...kelas aku yang hujung skali kat blok tu...bila ada bdk kelas aku yg cuba lari keluar, aku ngan faiz ni atur strategi nak tangkap dorg ni...dua2 pegi kejar tapi ikut arah berbeza...sila bayangkan sendiri camne aksi kejar mengejar tu...memang kompem terkepung budak tu...hahaha...da macam polis aku masa ni...

nakal camne skalipun aku masa sekolah dulu, seingat aku, xde lagi cikgu2 datang rescue...gaduh2..nyakat2 org tu memang perkara biasa bagi aku...tapi xde lagi la aku buat kes bukan2 macam budak2 sekarang...hari ni je da jadi macam trending pulak ramai budak2 tersepit kat kerusi sekolah...serius aku heran ape ke benda la yang budak2 ni buat sampai boleh terjerumus kat kerusi tu...da lepas masuk pastu x lepas nak keluar pulak tu...


tertanya-tanya jugak camne budak2 ni boleh terselit kat kerusi tu...


ni kompilasi gambar yg jadi trending budak2 sekolah hari ni...dugaan betol la kalau aku jumpa budak2 camni masa ngaja nanti...panggil bomba mcm extreme sangat...hahaha...kat sekolah kan ada bengkel kemahiran hidup...guna je la segala peralatan yang ada kat bengkel tu...xpun guna peralatan tukang kebun sekolah...memang akan dikenang sepanjang zaman la budak2 yang tersepit ni...kihkihkih....

tugas cikgu kat sekolah bukan setakat mengajar je...kena jugak pastikan bdk2 ni selamat & back home with one piece...hahaha...maknanya cikgu2 ni kena pastikan keadaan bdk2 ni sama mcm yang mak bapak dorg anta kat sekolah...

tengok video bawah ni...betapa cikgu2 ni berusaha nak keluarkan kepala budak tu...kalau aku jadi budak tu ngeri woiiii gergaji dekat gler kat kepala...hahahaha....nasib baik aku x nakal camni dulu...



ramai pulak insan2 yang parody tragedi yg jadi trending hari ni...seronok yer tersepit kerusi camtu...kalau x blh kua kepala tu baru hang tau...




sekian dari bakal cekgu yg windu mau pergi sekolah...kihkihkih....

No comments:

Post a Comment

Copyright (c) All Right Reserved by garisanhorizon.blogspot.com